اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

مسئولان خسارت مردم بحران‌زده مازندران را سریع‌تر پرداخت کنند

امام جمعه چالوس گفت: مردم از دولت تدبیر و امید انتظار دارند تا هرچه سریع‌تر نسبت به برآورد و پرداخت خسارت به‌ مردم خسارت‌دیده اقدام کنند.

مسئولان خسارت مردم بحران‌زده مازندران را سریع‌تر پرداخت کنند

به‌ گزارش خبرگزاری خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: خسارات ناشی از برف به باغات، مرکبات، گلخانه‌ها، مزارع، دامپروری‌ها، منازل مسکونی، جاده، خیابان و آسفالت بسیار سنگین است.

وی تصریح کرد: هر چند که مردم منطقه ذهنیت خوبی از اعتبارات اختصاص‌یافته از دو حادثه سیل و برف گذشته و حتی زلزله سال 78 ندارند اما چشم امید باغداران، دامداران و خسارت‌دیدگان به اعتباراتی است که از دولت به آنها تعلق می‌گیرد.

راشدی تأکید کرد: با توجه به این‌که در پایان سال بسیاری از باغداران تمامی سرمایه‌شان را از دست دادند مجلس نیز در بررسی بودجه توجه ویژه‌ای نسبت به این حادثه داشته باشد.

وی بحران برف اخیر را در غرب مازندران و شهرستان چالوس از ابتدای دهه فجر انقلاب اسلامی تاکنون بی‌سابقه خواند و گفت: مردم و مسئولان آمادگی مقابله با این اندازه حجم وسیع برف را نداشتند و امکانات ناچیز شهرستانی هم توان رفع سریع مشکلات را نداشت که در مجموع سبب شد تا مشکلات اساسی در قطع آب، برق و تمامی راه‌های ارتباطی به‌وجود بیاید.

خطیب جمعه چالوس از تلاش شبانه‌روزی همه مسئولان و مدیران در رفع این بحران قدردانی و خاطرنشان کرد: با حضور به‌موقع تمامی مسئولان دستگاه‌ها و ادارات مرتبط و به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و امکانات شهرستانی برای بازگشایی راه‌ها و وسایل ارتباطی، راه‌اندازی آب و برق اقدام شد.

وی گفت: لازم است از استاندار، معاون عمرانی ایشان، و برخی از مدیران کل که از همان روز اول وارد منطقه شدند و تاکنون هم مستقر بودند و در مدیریت امور جاری و رفع آن دستورات لازم را صادر کردند تشکر کنیم.

راشدی انعکاس خوب رسانه‌ها را در این بحران ستود و افزود: انعکاس بسیار خوب رسانه‌های استانی و به تبع آن ملی، صدا و سیمای مرکز تبرستان و ایجاد حساسیت در کشور از حادثه برف غرب مازندران و به‌ویژه چالوس سبب شد تا عمق و وسعت حادثه به‌گوش همگان برسد.

وی از تلاش‌های نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز در این ایام قدردانی کرد و اذعان داشت: قاسم احمدی نیز با توجه به این‌که زمان حساس بررسی بودجه در مجلس بود اما توانست با تبیین ابعاد وسیع این حادثه روسای چند کمیسیون مجلس، نمایندگان استان، مسئولان دولتی، وزرای نیرو، رئیس پلیس کشور و معاون رئیس جمهور را به‌ منطقه بیاورد تا از نزدیک وسعت حادثه و مشکلات را بررسی کنند.

امام جمعه شهرستان چالوس با اشاره به این‌که چالوس و غرب مازندران مناطق حادثه‌خیز کشور است، افزود: غرب مازندران در طول سال خدمات کشوری ارائه می‌دهد اما امکاناتش حداقلی است.

وی تصریح کرد: جاده کندوان با آن‌ همه حادثه کمترین امکانات را برای رفع و دفع مشکلات و حوادث دارد.

راشدی متذکر شد: شهرداری‌های چالوس و هچیرود، اداره راه، نیروی انتظامی و ... از کمترین امکانات برخوردارند و انتظار می‌رود این‌گونه حوادث مسئولان را برای فراهم‌کردن امکانات لازم برای مقابله با آن مجاب کند.

امام جمعه شهرستان چالوس از اعلام حمایت مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی تشکر و تأکید کرد: انتظار ما این‌ است که تا محو کامل تمامی آثار به‌جای مانده از حادثه برف، مسئولان حضور داشته باشند و به تلاش‌هایشان ادامه دهند.

وی تأکید داشت: شاهد حضور گسترده مردم و همه مشتاقان انقلاب، یاوران امام و رهبری در راهپیمایی 22 بهمن که تجدید بیعت با رهبری و نظام اسلامی است باشیم.

انتهای پیام/2296/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول