اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع فجر/

ملت پاسخ مسئولان آمریکایی را 22 بهمن خواهند داد

امام جمعه موقت ورامین گفت: ملت پاسخ مسئولان آمریکایی را 22 بهمن خواهند داد.

ملت پاسخ مسئولان آمریکایی را  22 بهمن خواهند داد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی همزمان با 18 بهمن ماه و هفتمین روز از دهه مبارک فجر که با عنوان «انقلاب اسلامی، اتحاد ملی، وحدت امت اسلامی و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)» نامگذاری شده است، در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: متقین دین خود را حفظ می‌کنند، بیان هرکدام از ویژگی‌های متقین فرصت‌ها نیاز دارد.

توزیع ثروت

این مسئول با تاکید بر اهمیت توزیع ثروت متذکر شد: همه مردم باید از مواهب الهی برخوردار باشند، آحاد جامعه باید از نعمات الهی استفاده کنند و یکی از فلسفه‌های خمس و زکات همین است، باید به این حقوق شرعی اهمیت دهیم.

خطیب جمعه ورامین به تشریح زکات پرداخت و اظهار داشت: برخلاف تصوراتی که می‌گویند اگر زکات بدهیم از اموالمان کسر می‌شود زکات به مال انسان برکت می‌دهد، اگر روی زمین ما زکات دهیم زمین هم از ما دریغ نمی‌کند اما اگر زکات داده نشود زمین هم بخیل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: امام باقر(ع) می‌فرماید «کسی که زکات را نپردازد خداوند در روز قیامت دارایی او را به صورت یک افعی آتشین در می‌آورد و سپس به آن مار گفته می‌شود دور وی حلقه بزن همان‌طور که در دنیا او به تو چسبیده بود»، این اثر کردار و رفتار ما است.

امام جمعه موقت ورامین گفت: زکات به تناسب هر چیزی در شرع مقدس معین شده است، زکات قدرت انصاف است، زکات زیبایی پاکدامنی است، زکات توانگری نیکی به همسایگان و صله رحم است، زکات تندرستی کوشیدن در طاعت خداست، زکات شجاعت جهاد در راه خداست و زکات بدن روزه گرفتن و زکات دانش آموختن علم به دیگران است.

وی تصریح کرد: مساله خمس هم همین است، این دو عبادت اقتصادی در توزیع ثروت و خدمت کردن به جامعه بسیار تاثیرگذار است، البته نقش دولت اسلامی بسیار مهم است که بتواند درست از این منابع و انفال بهره‌برداری کند و هم دیگران با عدالت از این سرمایه‌های خدادادی بهره‌مند شوند.

محمودی در خطبه‌های دوم نیز پس از دعوت مردم به رعایت تقوای الهی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام عسگری(ع) این میلاد فرخنده را به امام زمان(عج) تبریک عرض کرده و افزود: امام حسن عسگری(ع) فرمودند «کونو لنا زینا و لاتکونو علینا شینا، یعنی برای ما زینت باشید»، مایه ننگ ما نشوید، ما شیعه امام زمان (عج) هستیم، باید کردار ما طوری باشد که ائمه از ما راضی باشند.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: دروغ نگوییم، دل امام زمان(عج) را خون نکنیم، دل ایشان را نشکنیم، اینجا کشور اهل بیت است، حجاب زن و بچه و ویترین مغازه و آرایش جوان باید شیعی باشد، هرکس با خود محاسبه کند، اگر مثل یک شیعه واقعی نیست کمی در اعمال خود تجدید نظر کند.

وی با بیان آزار و شکنجه‌هایی که بر امام روا داشتند، اضافه کرد: امام عسگری (ع) را میان حیوانات وحشی انداختند اما حیوانات دور ایشان زانو زدند و ادای احترام کردند.

وفات حضرت فاطمه معصومه(س)

مسئول ستاد دهه فجر شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: با رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) و به برکت وجود این نور درخشان ولایت بزرگانی در قم پرورش یافتند که یکی از این بزرگان حضرت امام خمینی(ره) است.

نعمت انقلاب اسلامی

وی تصریح کرد: امام (ره) یکی از پرورش‌یافتگان حوزه علمیه قم است که تاریخ را دگرگون کرد، ایام دهه فجر و دهه تابش نور اسلام در کشور امام زمان (عج) است، کشوری که مهد تشیع است، فرهنگ این کشور، سیاست و اقتصاد این کشور در دست اجانب بود، پست‌ترین و آلوده‌ترین افراد در راس حکومت بودند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: جوانان تاریخ را بخوانند، ببینید در این مملکت چه خبر بود، به اسم فرهنگ و هنر جنایاتی کردند که ماجرای کشف حجاب یکی از این جنایات است، امام (ره) چشم و گوش ملت‌ها را باز کرد و تمام معادلات مستکبران را بر هم ریخت و ملت ایران را از سلطه استعمار آزاد کرد.

این مسئول تأکید کرد: امروز تنها کشور مستقل دنیا ایران اسلامی است، امام(ره) در برابر آمریکا با قدرت ایستاد و بر وحدت ملت تاکید کرد، امام (ره) ضمن تاکید بر روابط سالم با دولت‌ها با تمام توان با غده رژیم صهیونیستی مبارزه کرد.

ملت ایران هرگز با آمریکا سازش نخواهند کرد

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: خدا به ما لطف کرد و انقلاب در دهه فجر به پیروزی رسید، خدا را شکر که خلف صالح امام (ره) راه امام (ره) را ادامه می‌دهند، امروز مواضع آمریکایی‌ها را ببینید، 35 سال است ملت ایران در برابر آمریکایی‌ها ایستاده است.

وی افزود: امروز سردمداران آمریکا دوباره یاوه‌گویی می‌کند، امروز دو مطلب داریم اول ضمن حمایت از سیاست دولت می‌خواهیم به سگ‌های هار آمریکایی پاسخ دندان‌شکن بدهد.

این مسئول اظهار داشت: دوم اینکه آمریکایی‌ها پس از 35 سال هنوز ملت ایران را نشناختند، ننشینید بگویید گزینه نظامی روی میز است، شما در هشت سال دفاع مقدس سرافکنده شدید، ملت ایران علی‌رغم وجود برخی عناصر بزدل که همیشه بوده و هستند درس ایستادگی را از امام (ره) و رهبر خود آموخته و هرگز با آمریکا سازش نخواهند کرد.

ملت پاسخ مسئولان نجس آمریکایی را  22 بهمن خواهند داد

وی خطاب به آمریکایی‌ها اضافه کرد: اولاً ملت ما پاسخ یاوه‌گویی‌های اوباما، کری، شرمن و سایر مسئولان نجس آمریکایی را در 22 بهمن خواهند داد و ثانیاً آقا خطاب به این یاوه‌گویان فرمودند اگر دست از پا خطا کنید ایران قدرتمند اسلامی تل آویو را با خاک یکسان خواهید کرد.

این مسئول تصریح کرد: جوانان عزیز قدر انقلاب و نظام اسلامی را بدانید، امروز ایران از هر نظر حرف برای گفتن دارد، از فرهنگ و اصالت خود غافل نشویم، مسئولان زمینه‌ساز وحدت در جامعه باشند، برخی ادبیات اخیر در شان ملت ایران نیست، نقد کنیم اما توهین نکنیم.

انتقاد از نحوه توزیع سبد کالا/توصیه به دولت

امام جمعه موقت ورامین ضمن انتقاد از نحوه توزیع سبد کالا اظهار داشت: این شرایط توزیع سبد کالا در شان مردم آن هم در این شرایط سیاسی نیست، دولت هرگونه کمکی را به صورت نقدی به حساب مردم واریز کنند مردم خود مدیریت می‌کنند.

وی ادامه داد: توصیه‌های مرجعیت شیعه را گوش فرا دهیم، از گذشتگان درس بگیریم.

این مسئول سپس به 20 بهمن اشاره کرد و گفت: 20 بهمن سالروز عملیات والفجر 8 و فتح شهر فاو عراق است، یاد همه شهدای والفجر 8 را گرامی می‌داریم.

آموزش علمی و کاربردی کیفی‌تر شود/تقدیر از تفکیک جنسیتی

وی ضمن تقدیر از سخنان حجت‌الاسلام محمد رمضانی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه جامع استان تهران در سخنرانی قبل از خطبه‌ها اظهار داشت: به هر حال خدماتی که در دانشگاه جامع علمی و کاربردی ارائه می‌شود خدمات خوبی است البته من توصیه می‌کنم به کیفیت بیشتر توجه شود.

امام جمعه موقت ورامین گفت: یکی از کارهای خوبی که در دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری ورامین انجام شده است تفکیک جنسیتی است، ما باید محیط سالم برای تعلیم و تربیت جوانان فراهم کنیم، این اختلاط‌ها آفات جدی برای جوانان است، بارها عرض کردیم هر مدیر و مسئولی که کوتاهی کند در هر گناهی که انجام می‌شود شریک و خیل است، بالاخره انقلاب ما انقلاب فرهنگی است.

انتهای پیام/2462/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول