اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد خبر داد

وجود بیش از 156 گونه پرنده و جانور وحشی در بروجرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد گفت: بیش از 156گونه پرنده و جانور وحشی در بروجرد موجود است.

وجود بیش از 156 گونه پرنده و جانور وحشی در بروجرد

امیر ساکت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد از مردم خواست در هنگام بارش برف توجه بیشتری درخصوص دانه‌پاشی برای پرندگان داشته باشند، گفت: باتوجه به بارش چندین روزه برف در شهرستان بروجرد و کمبود مواد غذایی مورد دسترس حیاط وحش امکان نزدیک‌شدن آن‌ها به اماکن روستایی و شهری وجود دارد.

وی اظهار کرد: از مردم بروجرد به خصوص روستائیان این شهرستان تقاضا می‌شود، به منظور حفظ تنوع زیستی و بقاع گونه‌های جانوری این شهرستان نسبت به رعایت حقوق حیات وحش و جلوگیری از صدمه زدن به آن‌ها همکاری لازم را با یگان حفاظت محیط زیست داشته باشند.

*رهاسازی مواد غذایی در طبیعت بروجرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد گفت: از مردم تقاضا می‌شود، در صورت امکان نسبت به رهاسازی مواد غذایی در طبیعت به منظور استفاده پرندگان و حیاط وحش اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی به دلیل پوشیده بودن سطح زمین از برف امکان دسترسی پرندگان به مواد غذایی به شدت کاهش یافته است، اظهار کرد: در چنین شرایطی حافظان محیط زیست و علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند، نقش مهم و تاثیرگذاری در حفظ تنوع زیستی و سرمایه‌های ملی داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه خوشبختانه امروز سطح آگاهی مردم نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است، انتظار می‌رود، رسانه‌ها نیز با اطلاع رسانی به موقع در حفظ تنوع زیستی و بقای گونه‌های گیاهی و جانوری ما را یاری رسانند.

*با متخلفان محیط زیست برخورد جدی می‌شود

ساکت افزود: یگان‌ حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد به صورت شبانه‌روزی کار حفاظت، گشت و کنترل حوزه استحفاظی این شهرستان را انجام می‌دهند، و با متخلفانی که اقدام به صید و شکار غیرمجاز کنند، به شدت برخورد می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد اظهار کرد: متخلفانی که در این زمینه شناسایی شوند، به مراجع قضایی معرفی و براساس قوانین و مقررات صید و شکار با آن‌ها برخورد می‌شود.

ساکت یاد‌آور شد: نوع برخورد با اینگونه افراد به صورت جریمه نقدی و حبس است، و هیچگونه بخششی شامل این افراد نمی‌شود، زیرا با سوء استفاده از شرایط طبیعی به حیات وحش صدمه وارد کرده‌اند.

وی با اشاره به گستردگی وسعت حوزه استحفاظی این شهرستان گفت: در این خصوص با کمبود نیرو یگان حفاظت محیط زیست مواجه و نیاز به جذب نیرو و تجهیزات بیشتری داریم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد گفت: به منظور رفع مشکلات موجود به خصوص رفع مشکل کمبود نیرو به برگزاری برنامه‌های گشت و کنترل مشترک با یگان منابع طبیعی بروجرد پرداخته‌ایم‌.

*دو تشکل مردم نهاد در بروجرد وجود دارد

ساکت خاطر نشان کرد: به منظور همیاری بیشتر با محیط زیست در حال حاضر دو تشکل مردم نهاد در حوزه این شهرستان در حال فعالیتند و نسبت به سازماندهی افراد علاقمند در حال عضویت‌گیری هستند.

ساکت به حضور فعال همیاران محیط زیست در سطح روستاها اشاره و اظهار کرد: این افراد در صورت حضور شکارچیان غیرمجاز و یا مشاهده تخریب محیط زیست، در اسرع وقت مراتب را به این اداره اطلاع می‌دهند.

وی نقش آموزش و پرورش را در ترویج و اشاعه هر چه بهتر فرهنگ زیست محیطی، بی‌بدیل خواند و عنوان کرد: امید است، بخشی از برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان، به بحث آموزش در خصوص نحوه حراست از محیط زیست اختصاص داده شود.

*بیش از 156 گونه پرندگان و حیات وحش در بروجرد

ساکت با اشاره به اینکه اداره محیط زیست شهرستان بروجرد آمادگی کامل را برای همکاری هرچه بیشتر در این حوزه دارد، تصریح کرد: کارشناسان اداره محیط زیست آمادگی انجام برنامه‌های مختلف آموزشی را در سطح مدارس دارند.

وی اضافه کرد: در راستای ترغیب بیشتر دانش‌آموزان در این باره، هفته گذشته مسابقات نقاشی، شعر و مقاله نویسی با موضوع هوای پاک در سطح همه مقاطع مدارس این شهرستان برگزار شد و به برندگان این مسابقات جوایزی اهداء شد.

لازم به ذکر است، بیش از 156 گونه پرندگان و حیات وحش از جمله اگرت، حواصیل، بوتیمار، باکلان، انواع مرغابی‌ها و... در شهرستان بروجرد زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/2304/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول