اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

کازرون قابلیت منطقه ویژه اقتصادی شدن را دارد

استاندار فارس گفت: کازرون به دلیل نزدیکی به دریا و وجود ظرفیت‌های فراوان و میزان نقدینگی در این شهر قابلیت تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی استان فارس را دارد.

کازرون قابلیت منطقه ویژه اقتصادی شدن را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، سید محمد احمدی پنجشنبه‌شب به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع مردم این شهر در سخنانی اظهار داشت: در تاریخ ایران شهرهای بزرگی دارای نام‌های بلند آوازه‌ای هستند که کازرون به عنوان شهر سلمان فارسی و علامه دوانی‌ یکی از این شهرها است و جوانان آن باید درس عزت، افتخار، سربلندی و پاسداری از امامت و ولایت را از پدران و مادران خود فرا گیرند و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه استکبار با طراحی و نقشه‌های شوم خود به ویژه جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی   در صدد بود که انقلاب اسلامی را در دنیا منزوی و از بین ببرد، افزود: با صلابت مقام معظم رهبری و پایمردی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی تمام این توطئه‌ها با شکست روبه‌رو شد و ملت ایران پیروز این میدان است.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: گروه مذاکره کننده 1+5 بیش از 15 سال تمام فشارهای خود را برای از پای درآوردن ایران اسلامی بسیج کرده است اما دولت تدبیر و امید در راستای دیپلماسی عزت، حکمت و مصلحت و در یک بازی برد برد در این عرصه حضور یافت و دشمن با دیدن ایستادگی و  دستاوردهای دانشمندان و مردان بزرگ علمی یک گام به عقب برگشت.

احمدی تصریح کرد: تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و تمسک به اهل بیت (ع)، قرآن، صلابت و اقتدار رهبری ما را به قله افتخار در دنیا رسانده و الگوی دیگر کشورها کرده است.

وی با تاکید بر اینکه با آسیب‌شناسی‌های انجام شده در کشورهای منطقه به ویژه مصر گفت: می‌توان به این حقیقت پی برد که دلیل شکست آنان نداشتن رهبری بابصیرت مانند ایران اسلامی بوده است.

استاندار فارس بیان کرد: با وحدت، تعامل و همدلی دوران تلخ و تحریم‌ها را با شایستگی پشت سر می‌گذاریم و نباید مانند مصری‌ها شویم بلکه باید الگوی جهانیان قرار گیریم، تا زمینه استکبارستیزی در منطقه فراهم شود.

احمدی اضافه کرد: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، ایثارگران و رزمندگان باید یک شب و یا روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی به تجلیل از فجرآفرینان اختصاص یابد و به عنوان فرهنگ در تاریخ انقلاب ثبت شود.

وی در مورد مقابله با تحریم‌های اقتصادی که از سوی استکبار بر ملت ایران اسلامی تحمیل شده است، گفت: سرمایه‌ها‌یی که در دست مردم است نباید تنها در بانک قرار گیرند و به تولیدکنندگان و آحاد جامعه توصیه می‌شود اگر 20 درصد آورده داشته باشند حدود 80 درصد از طریق صندوق توسعه ملی به آنان وام پرداخت می‌شود.

استاندار فارس ابراز داشت: اگر به سوی صنعتی شدن، ایجاد اشتغال و کار تولیدی گام بر نداریم به خودکفایی نخواهیم رسید و در نتیجه شاهد ورشکستگی در کارخانجات و واحدهای تولیدی خواهیم بود.

احمدی تصریح کرد: مهمترین رویکرد و برنامه‌های در دست اجرای دولت رسیدگی و توجه به نقاط دورافتاده و محروم است که در این مورد شاهد افتتاح یک‌هزار و 300 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر سال جاری در استان فارس بوده‌ایم.

انتهای پیام/2448/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول