اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

فیلم‎های فجر باید عطش جهان اسلام را نسبت به انقلاب پاسخ دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: فیلم‎های فجر باید عطش جهان اسلام را نسبت به انقلاب اسلامی پاسخ دهد.

فیلم‎های فجر باید عطش جهان اسلام را نسبت به انقلاب پاسخ دهد

غلامرضا منتظری شب گذشته در حاشیه آئین افتتاحیه جشنواره بین‎المللی فیلم فجر در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار داشت: یکی از بخش‎های ویژه فیلم فجر، فیلم‎هایی است که در حوزه ارزش‎های انقلاب اسلامی ساخته می‎شود امسال نیز تعدادی فیلم با این مضمون به جشنواره فجر راه یافتند.

وی تصریح کرد: با توجه به عطشی که جهان اسلام نسبت به انقلاب اسلامی دارد باید فیلم‎های فجر به لحاظ کمیت و کیفیت ارتقاء بیشتری پیدا کنند.

فیلمسازان جوان آزمون و خطا کنند تا به پختگی برسند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در عرصه سینما یک ضرورت جدی است، افزود: عمده فیلمسازان ما همان مجموعه‎ای هستند که سال‎هاست تجربه اندوختند و در این عرصه کار کردند لذا به نظر می‎رسد که باید نسل جوان را بیشتر درگیر این حوزه کرد.

منتظری ادامه داد: باید به فیلمسازان جوان این فرصت را داد که آزمون و خطا کنند تا به پختگی لازم برسند، لازمه‎اش این است وزارت کشور برای هر استان سهمیه‎ای در نظر بگیرد تا در یک برنامه ثابت و همگانی، نه موسمی و فصلی مبادرت به تربیت نیروی انسانی در حوزه فیلمنامه‎نویسی و فیلم‎سازی کند.

وی افزود: اگر برای هر استان مثلا تا پایان برنامه پنجم توسعه، رقمی در تربیت نیروی انسانی در حوزه فیلمسازی در نظر گرفته شود و این انتظار وجود داشته باشد که استان‎ها نسبت به موضوع اهتمام کنند می‎توان به آینده روشن‎تری در این حوزه امیدوار بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار داشت: برای اینکه به هدف مطلوب در حوزه سینما برسیم باید نیروهایی تربیت کنیم که این دغدغه در آنها وجود داشته باشد و احساس تعلق و دلبستگی بیشتری به انقلاب اسلامی نشان دهند لذا توجه به این موضوعات می‎تواند تحول بزرگی در آینده سینما رقم بزند.

انتهای پیام/83001/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول