اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه‌ها به سمت پرورش دانشجویان کارآفرین حرکت کنند

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روند توسعه علمی کشور امروز پرشتاب‌تر شده و دانشگاهی می‌تواند در این روند موفق عمل کند که دانشجوی کارآفرین پرورش دهد.

دانشگاه‌ها به سمت پرورش دانشجویان کارآفرین حرکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حسین فریدون عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه حکیم سبزواری این شهرستان با بیان اینکه دانشگاه و دانشجویان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، جبهه خودکفایی علمی و تولید پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه شکل گرفت و دانشجویان زیادی در این خط مقدم مبارزه توانستند پیروزی‌های زیادی را برای کشور به ارمغان بیاورند.

وی با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی و پژوهش‌ها در کشور رو به افزایش است، تصریح کرد: پس از 24 خرداد انتظار و توقع مردم و دولت برای حضور دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و علمی افزایش یافته است.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نقش دانشگاه تنها تربیت دانشجو نیست و دانشگاه باید در حوزه کمک به دولت در سطوح مختلف کشور وارد شود.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروز دانشگاه می‌تواند در تامین نیاز کشور به دولت کمک کند، تصریح کرد: روند توسعه علمی کشور امروز پر شتاب‌تر شده و دانشگاهی می‌تواند در این روند موفق عمل کند که دانشجوی کارآفرین پرورش دهد.

فریدون عنوان داشت: دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی پیش بروند تا دانشجویان نیز انگیزه برای ادامه تحصیل داشته باشند.

وی اضافه کرد: دانشگاه برای توسعه خود باید با همه مؤسسات عالی و صنعتی ارتباط داشته باشد.

انتهای پیام/2202/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول