اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور:

وزیر نفت از عرضه بنزین پتروشیمی‌ها جلوگیری کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بنزین پتروشیمی ترکیب خطرناکی است که به اشتباه در چهار سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته و به طور رسمی از وزیر نفت خواسته‌ام این نوع بنزین دیگر عرضه نشود.

وزیر نفت از عرضه بنزین پتروشیمی‌ها جلوگیری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، معصومه ابتکار بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: متأسفانه طی 10 سال گذشته در رده‎بندی دنیا در حفظ و نگهداری محیط زیست، کشور ما 61 پله سقوط داشته است و شاخص‎های ملی ما نیز نشان می‎دهد که کشور در این عرصه در شرایط خوبی قرار ندارد.

وی با اشاره به توجه دولت به مسائل زیست محیطی، خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که در برنامه‎های دولت «تدبیر و امید» از سوی رئیس جمهور ارائه شد، توجه به موضوع محیط زیست بوده است و در همین راستا  یک برنامه از 11 برنامه‎ای که حجت‌الاسلام روحانی به مجلس ارائه کرد در خصوص توجه به محیط زیست و اهمیت این موضوع بود.

رئیس سازمان محیط زیست، احیای شورای عالی محیط زیست بعد از هفت سال تعطیلی را نویدبخش آغاز حرکت‌های جدید در عرصه زیست محیطی دانست و ادامه داد: در این شورا باید تهدیدات به درستی احصاء شده و برای آن راهکارهای کارشناسی ارائه شود.

* میانگذر دریاچه ارومیه یکی از متهمان خشک شدن آن است

ابتکار، روند خشک شدن پارک ملی دریاچه ارومیه را تلنگری برای دیگر حوزه‌های زیست محیطی دانست و تصریح کرد: میانگذر دریاچه ارومیه یکی از متهمان اصلی وضعیت فعلی آن است و سرنوشت این دریاچه مثال عینی برای دیگر تالاب‌های کشور است.

وی عنوان کرد: اگر قرار است توسعه‎ای در کشور اتفاق بیفتد، باید محیط زیست این توسعه را مدیریت کرده و با لحاظ کردن پارامترهای زیست محیطی، توسعه ممکن خواهد بود.

ابتکار، آلودگی هوا را از جمله مشکلات بارز زیست محیطی شهرهای بزرگ کشور  عنوان کرد و ابراز داشت: سوخت در کشور یکی از مسائل مهم در آلودگی هوا است و به هر قیمتی شده، باید تنها سوخت استاندارد در کشور استفاده شود.

وی در پایان متذکر شد: بنزین پتروشیمی ترکیب خطرناکی است که به اشتباه در چهار سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته است و خطرات جانی بسیاری را برای مردم داشته است و به طور رسمی از وزیر نفت خواسته‌ام این نوع بنزین دیگر عرضه نشود.

انتهای پیام/60001/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول