اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت

نخستین یادواره شهدای شهرک صنعتی خیام نیشابور برگزار شد

یادواره 24 شهید شهرک صنعتی خیام نیشابور با حضور مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا(ع) در نیشابور برگزار شد.

نخستین یادواره شهدای شهرک صنعتی خیام نیشابور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمدحسین چراغی عصر امروز در نخستین یادواره شهدای شهرک صنعتی خیام نیشابور، اظهار داشت: ملت ایران با پیروی از ولایت و گذشت از جان و مال خود، دست ابرقدرت‌های شرق و غرب را از ایران اسلامی کوتاه کردند.

وی با اشاره به اینکه اقتدار امروز ما با استقامت و حماسه‌آفرینی مردم در کنار رهبری ولایت فقیه حاصل شده است، ادامه داد: یکی از محسنات این یادواره‌ها زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا و یک کار فرهنگی خوب و ماندگار است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: کسانی که در بطن انقلاب بودند نیز نیاز به مرور ذهنی وقایع دارند و باید هر ساله کارهای خود را مرور کرده و شرایط امروز را به نسبت 35 سال قبل مقایسه کنند.

چراغی با بیان اینکه در اوایل پیروزی انقلاب برای شکست این انقلاب، کودتاهای زیادی انجام شد اما به دلیل رهبری و مدیریت مناسب امام راحل، خنثی شد اظهار داشت: از زمان 8 سال دفاع مقدس موتور محرک جامعه، بسیجی‌ها بودند که هنوز هم به عنوان موتور محرک نظام فعال هستند و باید این موتور را فعال روشن نگه داشت.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مردم خراسان را به اسم دینداری و ولایت‌پذیری می‌شناسند و آنها با بصیرت دینی و ولایت‌مداری خود در برابر تمام هجمه‌های دشمن ایستادند.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا ضمن معرفی شهدا فرهنگ شهادت را نیز در جامعه نهادینه می‌کند، آشنا شدن جوانان نسل چهارم انقلاب با رشادت‌های شهدا و امام(ره) را از تاثیرات یادواره شهدا دانست.

چراغی تصریح کرد: امروز بعضاً جوانان تحصیل‌کرده ما شغل ندارند و این برای جامعه جوان ایران شرایط مناسب و مساعدی نیست. اشتغالزایی نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است تا در کنار فعالیت یک صنعت مادر، کارگاه‌های کوچک و در نتیجه اشتغال اصلی و پایدار حاصل شود.

به گفته وی، برای تقویت بخش دولتی باید شهرک‌های صنعتی تقویت شوند تا گامی در جهت تقویت زیرساخت‌های کشور برداشته شود.

چراغی ادامه داد: آنچه امروز ما در کشور نیاز داریم اخلاص و حرکت بسیجی است که ما این گام را در وزارتخانه‌ها برداشته‌ایم از جمله سازمان بسیج مهندسین کشور در بخش‌های متنوعی نظیر صنعت، کشاورزی، عمران و شهرسازی فعال شده و علاوه بر سازمان انرژی اتمی، وزارتخانه‌های صنعت و نیرو نیز فعالیت جدید و ویژه‌ای را در این عرصه آغاز کرده‌اند که امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد ثمرات آن باشیم.

وی با بیان این مطلب که کشور نیاز به حرکت و سازندگی دارد، گفت: ما باید در سایه وحدت این مشکلات را برطرف کنیم و با توجه به رویکرد دولت در تقویت نهادهای مردمی باید تمام افراد با یکدیگر متحد شده و دولت را در تمام زمینه‌ها یاری رسانیم.

وی در پایان اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا، زنده نگه داشتن نام و یاد آنان است؛ ابهت جهانی ما نیز از همین شهدا است چرا که اگر دشمن می‌توانست در برابر قدرت شهدا واکنشی نشان دهد انجام می‌داد.

به گزارش فارس در پایان این مراسم، پایگاه مقاومت بسیج شهدای گمنام مستقر در شرکت دانه‌های روغنی خراسان با حضور مردم و مسئولین افتتاح شد.

انتهای پیام/2202/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول