اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی:

سکاندار انقلاب در دنیای پرآشوب و ناامن امروز ‌امنیت ستودنی را برای ایران رقم زده است‌

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سکاندار انقلاب در دنیای پرآشوب و ناامن امروز ‌امنیت ستودنی را برای ایران رقم زده است‌.

سکاندار انقلاب در دنیای پرآشوب و ناامن امروز ‌امنیت ستودنی را برای ایران رقم زده است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب آیت‌الله سیدعباس ابوترابی (یاران امام به روایت اسناد و مدارک) که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عزت به معنای واقعی کلمه به ذات اقدس الهی اختصاص دارد و سایر جلوه‌های حیات جلوه‌ای از ذات حق است.

وی افزود: اگر عزت راستین یافت شود در سایه ربط به ذات اقدس الهی بوده و به هر میزان که این رابطه استحکام و ارتقا یابد، انسان از مرتبه بالاتری از عزت برخوردار می‌شود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نردبان این سیر و تکامل نیز در قرآن کریم بیان شده و رمز ربط به مبدأ هستی تبدیل شدن به کلمه طیبه است.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: به هر میزان که انسان خود را به ویژگی‌های کلمه طیبه همسو و هماهنگ کند، به همان میزان با مبدأ هستی ارتباط خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت انجام عمل صالح عنوان کرد: آن انرژی قدرتمندی که انسان را به ملکوت و مبدأ هستی نزدیک می‌کند عمل صالح است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام کمالاتی که برای بشر به دست می‌آید و می‌تواند او را به کلمه طیبه تبدیل کرده و به کمال برساند چیزی جز عمل صالح نیست.

حجت‌الاسلام ابوترابی با اشاره به اینکه ویژگی‌های کلمه طیبه نیز در قرآن کریم ذکر شده است، بیان کرد: قرآن کریم در یک تشبیه بسیار زیبا و شفاف سه ویژگی برای شجره طیبه ذکر می‌کند.

وی افزود: نخستین تشبیه برخورداری از ریشه قوی، مبانی اعتقادی و فکری مستحکم به قرآن منطقی و قرآن شهودی است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شجره طیبه در انسان شاید خصایص اخلاقی او باشد زیرا مظهر عقیده و اعتقاد انسان اخلاق است.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: میوه شیرین شجره طیبه عمل صالح است البته عمل صالحی که دوام داشته باشد و آثارش با مرگ انسان از بین نرود.

وی عنوان کرد: به همین ترتیب عمل فاسد نیز رمز مرگ انسان و جامعه بشری است و اینکه می‌بینیم دنیای غرب با وجود پیشرفت‌هایی که در برخی از عرصه‌های سیاسی و علمی دست یافته اما امروز در مرگ قطعی است به دلیل عدم برخورداری از عمل صالح است.

امام راحل به معنای واقعی کلمه منظر و فقیه بود

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رمز بقا و ماندگاری جامعه، انسان و خانواده عمل صالح است و عمل صالح نیز ثمره اخلاق راسخ و اعمال برآمده از آن است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی گفت: اگر امام این انقلاب عظیم را خلق کرد به این دلیل بود که به معنای واقعی کلمه فقیه و منظر بود و اگر امروز سکاندار انقلاب می‌تواند در این دنیای پرآشوب و ناامن به دلیل سلطه استکبار این حکومت عظیم را خلق کند و این امنیت ستودنی را برای کشور رقم بزند به دلیل ایمان، فقاهت و خشیت از خداست.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم ابوترابی نمادی از ایمان، اعتقاد، اخلاق و عمل صالح بود و به خدا و قیامت اعتقاد راسخ داشته و فرهنگ ناب تشیع در او موج می‌زد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایشان زمانی که در حوزه‌های فکری، فلسفی و عرفانی وارد بحث می‌شدند با دنیایی از استحکام و یقین سخن می‌گفتند و قلم می‌زدند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی ابراز کرد: ایشان به حدی نسبت به مقام دنیوی بی‌اعتنا بودند که حتی در دوران حیات خود اعتنایی به کسب شهرت به عنوان عالمی از عالمان دوران خود نمی‌کردند.

وی یادآور شد: همواره سعی می‌کردند خود را از اینکه شهرتی پیدا کنند، دور نگه می‌داشتند.

انتهای پیام/77010/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول