اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری زاهدان:

زاهدان بیشترین بافت فرسوده‌ شهری را در کل کشور دارد

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری زاهدان با بیان اینکه زاهدان بیشترین بافت فرسوده‌ شهری را در کل کشور دارد، گفت: ‌مالکان‌ در صورت مراجعه‌ از 50 درصد تخفیف در صدور پروانه بهره‌مند می‌شوند‌.

زاهدان بیشترین بافت فرسوده‌ شهری را در کل کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری زاهدان، محمدمهدی مرعشی ‌با ارائه‌ توضیحاتی در خصوص بافت فرسوده ‌شهری زاهدان افزود: در اجلاس سه سال گذشته‌ کلان‌شهرهای آسیایی به دو مقوله به عنوان عمده‌ترین مشکل برای کلا‌ن‌شهرها اشاره شد که یکی از این دو مورد موضوع وجود بافت‌های فرسوده ‌شهری بود که این نشان از اهمیت توجه به این بحث دارد‌.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری زاهدان‌ با بیان اینکه طبق مطالعات و بررسی‌های به عمل آمده نزدیک به 2 هزار  هکتار از اراضی زاهدان در ‌محدوده‌ بافت فرسوده‌ شهری قرار گرفته است، اظهار داشت:‌ این میزان ‌18 درصد از مساحت کل زاهدان را شامل می‌شود ‌که می‌توان گفت ‌زاهدان دارای بیشترین حجم بافت فرسوده‌ شهری در کل کشور است.

وی در خصوص ساخت و ساز و احیای بافت‌های فرسوده و تسهیلاتی که در این خصوص توسط شهرداری در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ‌مالکانی که در حال حاضر در محدوده‌ مسکونی بافت‌های فرسوده قرار دارند در صورت مراجعه می‌توانند از 50 درصد تخفیف در صدور پروانه بهره‌مند شوند، همچنین به ازای هر واحد مسکونی نیز تا سقف 30 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده که مالکین می‌توانند از آن استفاده کنند و معافیت از پرداخت عوارض نوسازی تا سه سال نیز شامل حال آنها خواهد شد‌.

‌مرعشی‌ اظهار داشت‌: با توجه به همکاری خوب شورای اسلامی شهر‌، لایحه‌ای را تحت عنوان بسته‌ تشویقی به شورا ارائه داده‌ایم که در صورت تصویب آن‌، سقف معافیت‌ها از 50 درصد به 90 درصد ارتقا خواهد یافت و ‌امیدواریم با توجه به اینکه شورای شهر مشوق ما در تمامی زمینه‌هاست تا پایان بهمن ماه این مصوبه ‌ارائه شود.

‌انتهای پیام/75004/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول