اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

حیات وحش پارک ملی بمو بازشماری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: کار بازشماری حیات وحش این استان در پارک ملی بمو با حضور نیروهای اعزامی از کرمان و سازمان مرکزی صورت گرفت.

حیات وحش پارک ملی بمو بازشماری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی اظهار داشت: نتایج سرشماری حاکی از حضور 2 هزار و 559 راس حیات وحش شامل کل و بز و قوچ و میش است که در سرشماری صورت گرفته نیز 2 هزار و 445 کل، بز، قوچ و میش گزارش شده بود.

وی افزود: به علت تغییر شرایط جوی در روز آخر، سرشماری آهو ممکن نشد و این بازشماری نشان از دقت لازم در سرشماری اولیه بوده است.

کارنامی، تعداد کل و بز و قوچ و میش را در سال گذشته 2 هزار و 166 رأس اعلام و ابراز داشت: در سال جاری شاهد رشد 13 درصدی بوده‌ایم، در شرایطی که تناسبی بین مسئولیت واگذار شده و تعداد نیرو و امکانات وجود ندارد.

وی ادامه داد: در هر سال دو بار سرشماری حیات وحش در فصول تابستان و زمستان انجام می‌گیرد که هدف از انجام آن، برآورد جمعیت، بررسی تغییرات جمعیتی و آسیب‌شناسی برای بهبود وضعیت مدیریت آنها است.

ابراهیمی کارنامی، فارس را از نظر زیستگاهی بسیار بااهمیت توصیف کرد و گفت: وجود 11 منطقه زیر پوشش مدیریت و 18 منطقه شکار ممنوع، 7.5 میلیون هکتار مرتع و 2.2 میلیون هکتار جنگل، محل بسیار مناسب برای زیستن و احیای حیات وحش است.

وی، مهم‌ترین عوامل تهدید حیات وحش را وجود سلاح‌های مجاز و غیرمجاز در دست مردم، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی، توسعه شهرها و روستاها، دام مازاد در مراتع، تخریب و تصرف اراضی برشمرد.

این مسئول، خواستار توجه ویژه تمام بخش‌ها به حفاظت از محیط زیست به ویژه ایجاد محیط امن برای تداوم و تکثیر و پرورش حیات وحش شد.

انتهای پیام/2448/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول