اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

300 مدرسه فاقد نمازخانه در خراسان رضوی وجود دارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نزدیک به 300 مدرسه در خراسان رضوی فاقد نمازخانه است.

300 مدرسه فاقد نمازخانه در خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی در مراسم اختتامیه بیست ‌و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه روستائیان و عشایر کشور که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد اظهار کرد: حضرت علی(ع) فرموده‌اند «بافضیلت‌ترین اعمال، عملی است که مؤمن به آن عمل مداومت داشته باشد هر چند آن عمل نیک کوچک باشد.»

وی با اشاره به اینکه ارزش نماز به دوام و بقاء آن است، گفت: در ادامه فرمایش گهربار امام علی (ع) نیز اشاره شده است که «به وسیله نماز آتش‌هایی را که در پشت سر خود افروخته‌اید خاموش کنید.»

سلطانی در ادامه با بیان اینکه پس از 35 سال از پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی، پرداختن و توجه به نماز و قرآن کمرنگ شده است، افزود: در فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و ... باید توجه به نماز نهادینه شود.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی هنوز 200 تا 300 مدرسه بدون نمازخانه وجود دارد، گفت: در ساخت بناهای عمرانی از پاساژها، مجموعه‌ها، مدارس، و... باید وجود نمازخانه و مسجد در اولویت باشد.

وی تصریح کرد: نسبت به نماز حساس باشید و جوانان و نوجوانان را با تشویق به نماز و قرآن هدایت کنید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: باید ذهن کودکان را از سن 4-5 سالگی با قرآن آشنا کرده تا در بزرگسالی به خواندن قرآن حتی به اندازه چند آیه در شب یا روز مداومت کنند تا شاهد خیر و برکات آن در دنیا و آخرت باشیم.

وی در خاتمه با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها به سوی مسائل فرهنگی، نماز، قرآن، روزه و... باشد، افزود: برنامه‌های قرآنی را باید در همه نهادها بسط و گسترش دهیم.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول