اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خبر داد

اکران فیلم‏های جشنواره بین‏المللی فیلم فجر از امروز در استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اکران فیلم‏های جشنواره بین‏المللی فیلم فجر از امروز در استان سمنان خبر داد.

اکران فیلم‏های جشنواره بین‏المللی فیلم فجر از امروز در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدرضا سوقندی ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران رسانه‏های گروهی در این استان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: رویدادهای فرهنگی، هنری و سینمایی استان سمنان از امروز به مدت 10 روز، استان را متحول می‌کند.

وی ادامه داد: 20 فیلم سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم‏زمان با برگزاری این جشنواره در تهران، در سینما فرهنگ سمنان به نمایش درمی‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: هر فیلم، دو بار در سمنان اکران می‌شود و هر اکران نیز بیش از 400 نفر ظرفیت پذیرش مخاطب دارد.

سوقندی گفت: در مجموع با 40 بار اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سمنان، پیش‌بینی می‌شود 16 هزار نفر بتوانند از این فیلم‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه مردم استان سمنان و اقصی‌ نقاط کشور در روز «سلام سینما» استقبال خوبی از سینماها داشتند، گفت: اقتصاد و فرهنگ و هنر رابطه نزدیکی با هم دارند و استقبال مخاطبان نیز به این موارد بستگی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اضافه کرد: همه بحران فعلی در صنعت سینمای ایران، به غلبه شبکه‏های ماهواره‌‏ای و رسانه‌های خارجی برنمی‌گردد و در این بخش، باید اقتصاد مردم نیز تقویت شود.

سوقندی همچنین از اجرای چند نمایش‌ و تئاتر در استان‌ سمنان، نمایشگاه‌ها و افتتاحیه‌ها هم‏زمان با دهه فجر خبر داد.

وی گفت: مسئولیت کمیته‌های فرهنگی و هنری و همچنین مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان سمنان بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گذاشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: امروز در سراسر استان سمنان، مجتمع‌ها، مراکز و جوامع فرهنگی و هنری از مساجد تا نگارخانه‌ها و از همایش‌ها تا نمایش‌ها و همچنین مطبوعات و رسانه‌ها در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول