اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان:

90 درصد زندانیان زن به جرم مواد مخدر در زندان هستند

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان گفت: 90 درصد زندانیان زن، به جرم مواد مخدر در زندان هستند.

90 درصد زندانیان زن به جرم مواد مخدر در زندان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید نجم‌الدین صفوی ظهر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از زندان زنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بند نسوان زندان زنان مربوط به خانم‌ها است که اغلب آنها مربوط به جرائم مواد مخدر هستند.

وی با اشاره به اینکه نوعاً این افراد با همسران خود مواد مخدر نگهداری کرده‌اند، اضافه کرد: معمولاً رقم‌های مواد مخدری که این افراد با خود حمل کرده‌اند، بالا است.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان با بیان اینکه اغلب این افراد به جرم حبس ابد در زندان به سر می‌برند، اضافه کرد: برخی از این افراد با تخفیف مجازات از اعدام به حبس ابد و در صورتی که حبس ابد است با تقلیل مجازات به چند سال زندان محکوم شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه به صورت معمول اتهامات و آغاز به مجرم شدن این افراد از اعتیاد آغاز می‌شود، اذعان داشت: اغلب افرادی که به جرم مواد مخدر در زندان هستند، خودشان مصرف‌کننده هستند و بسیار کمتر دیده می‌شود که اعتیاد نداشته باشند، ولی اقدام به حمل مواد مخدر کنند.

صفوی همچنین به زندانیانی که به جرم قتل در زندان هستند، نیز اشاره داشت و بیان کرد: این افراد یا متهم به قتل همسر یا مشارکت در قتل و ... هستند.

وی در ادامه با اشاره به رسیدگی مسئولان به امور زندانیان اظهار داشت: مسئولان با دیدار از زندانیان با مشکلات آنها از نزدیک آشنا شده و نسبت به حل آن اقدام می‌کنند.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان در ادامه با اشاره به بررسی‌های انجام شده در زمینه امور زندانیان تصریح کرد: با بررسی‌ِهای لازم اگر افرادی جرائم کوچک داشته باشند و فقط یک‌ بار این برایشان اتفاق افتاده است و آن هم ناشی از غفلت بوده است اگر قابل طرح در کمیسیون عفو باشد، نسبت به عفو اقدام می‌شود.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه انجام امور فرهنگی در زمینه کاهش جرائم موثر است، اذعان داشت: دستگاه‌های فرهنگی در کاهش جرائم نقش موثری دارند.

صفوی با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های فرهنگی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه، صدا و سیما، سازمان تبلیغات، فرهنگ و ارشاد در آموزش مسائل مختلف و کاهش جرائم نقش تاثیرگذاری دارند، بیان داشت: وظیفه قوه قضائیه نیز رسیدگی به مسائل است و متولی آموزش قوه قضائیه نیست.

وی با بیان اینکه آموزش باید در همه سطوح انجام شود، اضافه کرد: در حال حاضر زندانیانی که در زندان به سر می‌برند دارای سطح سواد مختلفی هستند.

انتهای پیام/73005/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول