اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان:

سرمایه‌گذاری فرهنگی مهمترین اصل در ارتقای فرهنگ کتابخوانی است

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به راهکارهایی در خصوص ترویج کتابخوانی بین جوانان و نوجوانان گفت: سرمایه گذاری فرهنگی در قشر جوان و نوجوان بیشترین تأثیر و بازدهی را دارد.

سرمایه‌گذاری فرهنگی مهمترین اصل در ارتقای فرهنگ کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، مهرداد شریف مخمل‌زاده صبح امروز در افتتاح کتابخانه عمومی نیایش در شهر شمس‌آباد شهرستان دزفول اظهار کرد: فرهنگ از مهمترین اهداف و شاخص‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: شهرستان دزفول از مفاخر کشور است و از جمله شهرستان‌هایی بوده که معنویت و سلحشوری را با هم به ظهور رسانده است. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تصریح کرد: دزفول به واسطه مستعد بودن در همه زمینه‌ها به ویژه زمینه فرهنگی استحقاق بیش از اینها را دارد.

وی با اشاره به توانایی‌های فرهنگی دزفول خاطرنشان کرد: امیدواریم شاخصه‌های کتابخوانی در دزفول از شاخصه‌های کشور نیز فراتر رود و این شهرستان در شاخص‌های کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی به سند چشم انداز برسد.

مخمل‌زاده، افتتاح کتابخانه نیایش در شهر شمس‌آباد دزفول را همزمان با سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشت و فرهنگ را مهمترین هدف و شاخص انقلاب اسلامی دانست.

وی در ادامه افزود: انقلاب ما انقلاب عظیم فرهنگی بود که به رهبری امام بزرگوار توانست در زمینه فرهنگی رشد زیادی داشته باشد و ما باید تلاش کنیم به وضعیت مطلوب برسیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ابراز داشت: غرب، تئوری‌پردازی‌های مختلفی در خصوص علل و عوامل انقلاب و نتایج آن داشته، به گونه‌ای که بسیاری از نظریه‌پردازان در نظریات خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجدیدنظر کردند.

وی اضافه کرد: یکی از نظریه‌پردازان معروف دنیا در حوزه انقلاب ابعاد فکری خود را پس از پیروزی انقلاب تغییر داد که این نشانه اهمیت انقلاب اسلامی و شاخصه فرهنگ پربار شیعه است.

مخمل‌زاده با اشاره به راهکارهایی در خصوص ترویج کتابخوانی بین جوانان و نوجوانان گفت: سرمایه‌گذاری فرهنگی در قشر جوان و نوجوان بیشترین تأثیر و بازدهی را دارد.

انقلاب اسلامی، برجسته‌ترین انقلاب قرن است

فرماندار وی‍ژه دزفول نیز انقلاب اسلامی را برجسته‌ترین انقلاب قرن دانست و اظهار کرد: جوانان در دوران انقلاب اسلامی با مطالعه توانستند آگاه شوند و این انقلاب شکوهمند را رقم بزنند.

عبدالرضا احسانی‌نیا، مطالعه و کتابخوانی را در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی موثر خواند و افزود: انقلاب نتیجه آگاهی و درک بالای جوانان برومند ایران اسلامی بوده است که توانستند با آگاهی به درک بالایی رسیده و دانسته دست به این انقلاب بزرگ جهانی بزنند.

وی افزود: در بحث ارتقای فرهنگ کتابخوانی لازم است همه مردم اعم از مسئولان و خیرین مشارکت داشته باشند.

فرماندار وی‍ژه دزفول خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید فعال‌تر شوند و نیازهای فرهنگی مناطق مختلف شهر را برطرف کنند.

وی از نیکوکاران و خیرین شهرستان خواست برای توسعه فرهنگ کتابخوانی اقدام کنند و کمک‌های خود چه از لحاظ مالی، زمین، کتاب، تجهیزات و ... به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

احسانی‌نیا تاکید کرد: با تلاش و جدیت کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی در دزفول یک جهش خوبی در زمینه کتابخانه‌های عمومی انجام شده و با سرعت خوبی در حال پیشرفت است که این نشان از علاقه آنها به مطالعه و کتابخوانی دارد.

انتهای پیام/72001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول