اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

روش زندگی آیت‌الله ابطحی برای طلاب الگو است

آیت‌الله صافی گلپایگانی با تسلیت ارتحال آیت‌الله حاج سید محمدباقر موحد ابطحی گفت: روش زندگی آن عالم بزرگوار برای حوزه‌های علمیه و آقایان طلاب و مؤمنین درس و الگو بود.

روش زندگی آیت‌الله ابطحی برای طلاب الگو است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی آمده است: با کمال تأسف و تأثر اطلاع یافتیم فقیه مجاهد و عالم ربانی و خدمتگزار مخلص اهل بیت عصمت و طهارت حضرت آیت‌الله آقای حاج سید محمدباقر موحد ابطحی رضوان‌الله تعالی علیه دعوت حق را لبیک گفته و روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست.

در ادامه این پیام آمده است: حقیر که از دوران جوانی به آن فقید سعید ارادت داشته و سالیان متمادی با ایشان حشر و نشر داشتم و از نزدیک در جریان فعالیت‌های دینی و علمی و خدماتی آن بزرگوار بودم ایشان را حقیقتاً‌ انسانی شایسته، فقیهی خستگی‌ناپذیر، معلم اخلاق و استاد بزرگ علم و ادب می‌دانستم که دارای کمالات معنوی و فضایل و مکارم عظیم اخلاقی بود.

در بخش دیگری از این پیام اضافه شده است: روش زندگی آن عالم بزرگوار برای حوزه‌های علمیه و آقایان طلاب و مؤمنین درس و الگو بود. او با اینکه به مراتب بالای اجتهاد و علم و عمل نائل گشته بود ولی مانند یک سرباز فداکار و خدوم برای مولای خود حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا جانفشانی می‌کرد و یاد و ذکرش وجود مقدس آن حضرت بود و در شهرهای مختلف به خصوص اصفهان و اقلید منشأ خدمات علمی و فرهنگی و عام‌المنفعه بود.

در این پیام اضافه شده است: آن فقید سعید با تأسیس مدرسه علمیه حضرت امام مهدی علیه السلام در حوزه‌ علمیه‌ قم افتخار دیگری برای خود بر جای گذاشت و در آن مدرسه با تحقیق در تراز علمی و فقهی عالمان بزرگ به خصوص کتاب شریف عوالم‌العلوم یادگارهایی از خود به جای گذاشت که همه‌ آنها جاویدان خواهد بود. الحق باید گفت که عاش سعیداً و مات سعیدا.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: این مصیبت بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت ولی‌الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و حضرات علمای اعلام و آیات عظام و حوزه‌ها‌ی علمیه و نیز به بیت مکرم و شریف و خاندان اصیل آن مرحوم، به خصوص به حضرات آیات برادران بزرگوارشان و علویه‌ مکرمه و مردم شریف اصفهان و اقلید امام زمان علیه السلام تسلیت گفته و برای همه صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن عالم عظیم القدر علو درجات و رحمت و غفران الهی را از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/2258/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول