اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از تولیدات حوزه هنری سیستان و بلوچستان

مستند ‌«سه چنگ حاک» به جشنواره بین‌المللی ویزیون دوریل سوئیس راه یافت‌

مستند دینی «سه چنگ حاک» تولید حوزه هنری سیستان و بلوچستان به جشنواره بین‌المللی ویزیون دوریل سوئیس راه یافت.

مستند ‌«سه چنگ حاک» به جشنواره بین‌المللی ویزیون دوریل سوئیس راه یافت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری سیستان  و بلوچستان، ‌مستند 33 دقیقه‌ای «سه چنگ حاک» به تهیه کنندگی حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان‌، نویسندگی و کارگردانی یاسر خیّر، بعد از شرکت موفق در چند‌ جشنواره داخلی و خارجی، این بار به چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی ویزیون دوریل سوئیس راه یافت.

فیلم مستند و مردم‌نگار «سه چنگ حاک» که پژوهش‌ آن 8 ماه به طول انجامید، روایتی از تولد و مرگ و آئین‌های مربوط به آن در بین مردم بلوچ استان است که برای معرفی و اشاعه فرهنگ سنتی، بکر وکاملاً دینی مردمان خونگرم بلوچستان ساخته شده است.

تصویربرداری این مستند به عهده بهروز بادروج، ‌صدابرداری آن با حسن شبانکاره و تدوین، با محمد زارعی بوده ‌ومشاورین این پروژه بزرگ نیز استاد فرهاد ورهرام و مهرداد اسکویی بودند.

جشنواره بین‌المللی ویزون دوریل‌ از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی است که پس از چند‌ مرحله داوری، آثار خود به بخش مسابقه را تعیین می‌کند.

در چهل و هفتمین دوره این جشنواره مستند دینی «سه چنگ حاک» در دو بخش رقابتی (بهترین مستند بین‌الملل و بهترین نوآوری سینمایی) ‌با تولیداتی از سایر کشورها به رقابت می‌پردازد.

‌جشنواره ویزیون دوریل در (نیون) سوئیس و در چند‌ بخش مختلف و با تمرکز ‌روی فیلم‌های تجربی در تاریخ 25 آوریل تا 3 می برگزار می‌شود. این جشنواره دارای بازار فیلم مستند نیز هست.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت visionsdureel.ch مراجعه نمائید.

انتهای پیام/75004/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول