اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشن چهارمین یادمان انقلاب 57 خراسان جنوبی صورت گرفت

رونمایی از کتاب «روایت حضور» و نرم افزار «انقلاب» در بیرجند

جشن یادمان انقلاب 57 خراسان جنوبی در سینما بهمن بیرجند برگزار شد و در این مراسم از دو اثر تولیدی حوزه هنری خراسان جنوبی شامل کتاب روایت حضور و نرم افزار انقلاب در بیرجند رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «روایت حضور» و نرم افزار «انقلاب» در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس، به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران و نکوداشت شهدای انقلاب خراسان جنوبی صبح امروز مراسم یادمان انقلاب 57 بیرجند در سینما بهمن برگزار شد.

این مراسم که با همکاری حوزه هنری، شورای تبلیغات اسلامی و کانون مداحان و جمعی از هنرمندان، شاعران و خانواده شهدای خراسان جنوبی برگزار شد از دو اثر ماندگار کتاب روایت حضور و نرم‌‌افزار انقلاب در بیرجند رونمایی شد.

کتاب روایت حضور گذری بر حوادث انقلاب در بیرجند است که کاری از واحد حوزه مطالعات و هنر مقاومت حوزه هنری خراسان جنوبی بوده و در دو فصل تنظیم شده است.

در فصل نخست این کتاب رویدادهای انقلاب اسلامی مردم بیرجند در سال 57 به رشته تحریر درآمده است که با پیام حضرت امام خمینی(ره) در چهارم فروردین 57 بمناسبت اربعین شهدای تبریز و منجر به آتش کشیدن طاق نصرت مربوط به سفر شاه مخلوع به بیرجند می‌شود آغاز شده و با ثبت 26 رویداد با تصویر به رژه نیروهای نظامی در مقابل تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) در روز 29 بهمن‌ماه 57  به پایان می‌رسد.

در فصل دوم کتاب روایت حضور از شش شهید والامقام انقلاب اسلامی در بیرجند که در مبارزات سال 57 به شهادت رسیده‌اند به نیکویی با ذکر زندگی‌نامه، فعالیت‌های مبارزاتی و نحوه شهادت یاد می‌کند.

نرم افزار انقلاب در بیرجند نیز شامل فیلم، عکس، شعر، خاطره و نماهنگ است که لحظه به لحظه قیام مردم بیرجند را به تصویر می‌کشد.

در مراسم چهارمین جشن یادمان انقلاب 57 بیرجند و رونمایی این دو اثر مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از رهگذر رهبری‌های عالمانه امام خمینی(ره) مبتنی بر اصول اسلامی و آموزه‌های دینی شکوفا شد، با رشادت‌ و شهادت شهدای انقلاب از قیام سال 42 تا پیروزی سال 57 ، با اشک مادران ایثارگران ماندگار شد و از دعای خیر امام و رهبری، این انقلاب به جهان صادر شد.

مهدی حبیبی اذعان داشت: قیام سال 57 نتیجه ظلم و ستمی بود که با بی‌عدالتی‌ حاکمان، امان مردم را بریده بود و با بی‌توجهی به رعایت مسائل اسلامی، عِرق مردمی را به جوش آورده بود تا زمینه‌ساز قیام مردمی شود که زمان و اقشار را نشناسد.

وی افزود: در راهپیمایی‌های سال 57 همه اقشار مشارکت داشتند و با دست اتحادی که با رهبری و علما داده بودند توانستند با دست خالی، رژیم تا دندان مسلح را سرنگون کنند و حامیان جهانی این حکومت را انگشت به دندان بگذارند.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در این برهه حساس که دشمنان انقلاب هر روز توطئه‌ جدیدی علم می‌کنند تا بلکه بتوانند از طریق  تهاجمات فرهنگی جوانان این مرز و بوم را منحرف کنند، بسیار سنگین و مسئولیت آور است.

حبیبی یادآور شد: معرفی شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از طریق انتشار زندگینامه و مستندات رشادت‌های آنان و ترویج فرهنگ ایثار و رشادت به نسل جوان می‌تواند بسیاری از خواب‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کند.

در پایان جشن چهارمین یادمان انقلاب 57 بیرجند از مادر شهید علی سندروس، برادر شهید محمود سورگی از شهدای دوران انقلاب، سید علی اکبر سوفاری مبارز و تارخ نگار انقلاب، محمد مرادی عکاس انقلاب و مریم سندورس از مبارز دوران انقلاب اسلامی با لوح و یادمان شهدا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/69014/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول