اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

سیاستمدار عراقی در گفت‌وگو با فارس:

انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره) رؤیاهای سلطه‌‌جویانه غرب را بر باد داد

اندیشمند و سیاستمدار عراقی تاکید کرد کشورهای غربی و هم پیمانان آنها باور دارند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) رؤیاهای سلطه‌جویانه آنها را بر باد داد.

انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره) رؤیاهای سلطه‌‌جویانه غرب را بر باد داد

«رائد عبد الحسین السودانی»،‌ اندیشمند و سیاستمدار عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد افزود: انقلاب اسلامی در ایران به دلایلی یک رویداد عادی برای کشورهای غربی به شمار نمی‌آمد که مهمترین آن در شخصیت شاه سابق ایران نمود پیدا می‌کرد که وابستگی تامی به آمریکا داشت و صف اول مبارزه غرب با بلوک شرق و شوروی سابق در زمان جنگ سرد بود.

السودانی افزود: رهبری انقلاب که در وجود امام خمینی(ره) نمود پیدا می‌کرد و قدرت و عزت خود را از اسلام گرفته بود، هرگونه امتیاز دهی و مدارا با رژیم حاکم را رد می‌کرد و انقلاب خود را با هدف براندازی نظام پادشاهی و برپایی حکومت اسلامی و تکیه بر مردم که صاحب بر حق قدرت بود، آغاز کرد.

این نویسنده و تحلیلگر عراقی خاطر نشان کرد که مشارکت گسترده گروه‌های مختلف مردمی در انقلاب از جمله جوانان و زنان، نیروی فعال و تاثیرگذاری را با وجود از خودگذشتگی‌های بسیار به وجود آورد.

السودانی ادامه داد: تمام این دلایل بیم و هراس‌های بسیاری را در دل دشمنان انقلاب ایجاد کرد و آنها رژیم سابق عراق را با کمک شیوخ عرب به جنگ علیه انقلاب ایران واداشتند،‌ به ویژه آنکه بنیانگذار انقلاب تصمیم به بستن سفارت رژیم صهیونیستی و گشودن سفارت فلسطین به جای آن کرده بود.

السودانی تاکید کرد: اعلام امام راحل مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، جنون غرب و آمریکا را دو چندان کرد و آنها را به توطئه‌چینی بیشتر علیه انقلاب واداشت که تمام این توطئه‌ها با ایستادگی و مقاومت مردم ایران با شکست مواجه شدند.

این اندیشمند عراقی در پایان تصریح کرد که دشمنی غرب با انقلاب اسلامی به این دلیل است که کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا دریافتند که انقلاب اسلامی تمام رویاهای سلطه جویانه آنها را بر باد داده و باید علاوه بر توطئه‌های خارجی از داخل نیز آن را ریشه کن کرد، به همین دلیل شاهد شکل‌گیری گروهک تروریستی منافقین و انجام ترورهایی چند علیه رهبران انقلاب مانند شهید بهشتی و شهید رجائی و شهید باهنر و غیره بودیم.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول