اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان قزوین:

نمونه‌برداری از کالاهای تولیدی از این پس سالی 2 بار انجام می‌شود

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: به منظور کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان و تسهیل در روند اجرای امور از این پس نمونه‌برداری از کالاهای تولیدی سالی دو بار انجام می‌شود.

نمونه‌برداری از کالاهای تولیدی از این پس سالی 2 بار انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمود طاهری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امشب در محل اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته از 576 کالای مشمول استاندارد در 82 قلم کالا موازی کار می‌شد به همین دلیل اداره استاندارد اعلام آمادگی کرد که تمایل دارد تمام موارد را به وزرات بهداشت واگذار کند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با این پیشنهاد اداره استاندارد موافقت نکرد، افزود: بنابر این قانون رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و براساس مصوبه شورای عالی استاندارد با توافق وزارت بهداشت مقرر کرده به جز دارو بقیه کالاها توسط اداره استاندارد مورد نظارت و کنترل قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اضافه کرد: بنابر این اگر کالایی مشمول استاندارد باشد باید توسط اداره استاندارد تأیید شود.

طاهری ادامه داد: با توجه به اینکه در دولت دهم موضوع استقلال این سازمان مطرح شد اما ابلاغ نشد، در شرایط فعلی نیاز است برخی از موانع در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی طرح مسئله شده و بررسی شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه کارشناسان استاندارد روش‌های مختلفی را برای کاهش هزینه‌های صادرکنندگان و واردکنندگان توصیه می‌کنند، نیاز است که صنعتگران استان با قوانین بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: عدم آشنایی کافی صنعتگران با قوانین مربوط به استاندارد در بسیاری از موارد موجب شده که مشکلات آنان حل نشده و از این سازمان ناراضی باشند.

طاهری پیشنهاد داد: مدیران عامل واحدهای صنعتی لازم است برای دریافت مجوز استاندارد حداقل چهار ساعت دوره آموزشی را طی کنند و مسائل مربوط به تعلیق و امتیازات منفی و ثبت کالا را بدانند که برای آموزش هم اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی ابراز کرد: برای همکاری با تولیدکنندگان آماده ایم قبل از ورود کالا با رونوشت مدارک کارهای مرتبط با استاندارد را انجام دهیم تا ضمن تسهیل و تسریع در امور رضایت فعالان صنعتی را فراهم کنیم.

مدیرکل استاندارد استان قزوین با اعلام این موضوع که نمونه‌برداری از کالاها از این پس در دو نوبت انجام می‌شود، گفت: از این پس نمونه‌برداری از کالاهای تولیدی که پیش از این چهار نوبت در سال انجام می‌شد به دو نوبت کاهش می‌یابد.

طاهری افزود: این امر به منظور کمک به تولیدکنندگان استان با اختیارات استانی و تحقق تعامل بیشتر با بخش خصوصی و کاهش هزینه‌های آنها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین سعی می‌کنیم این نمونه‌ها نیز از سطح بازار و محل عرضه کالاها با هزینه استاندارد انجام شود.

مدیرکل استاندارد استان قزوین خاطرنشان کرد: در قبال همکاری که با تولیدکنندگان داریم انتظار می‌رود آنها نیز اعتماد ما را جلب کرده و با رعایت استانداردها موجب تسهیل در امور شوند.

طاهری با اشاره به اینکه برندها باید حرف اول را در بازار بزنند، ابراز کرد: امیدواریم به روزی برسیم که استانداردها حذف شود و برندها میزان مصرف را تعیین کند.

وی یادآور شد: در استان قزوین واحدهای تولیدی شاخصی داریم که در کیفیت برند هستند و امیدواریم با همکاری و تعامل نزدیک تولیدکنندگان و نهادهای دولتی مانند استاندارد، گمرک و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین محدودیت‌های قانونی هم مورد توجه قرار گیرد و کارها با روند مناسبی پیش گرفته شود.

انتهای پیام/77010/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول