اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه دماوند:

تبیین معارف قرآن کریم نیاز جامعه امروز است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: تبیین معارف قرآن کریم نیاز جامعه امروز است و باید به این مسئله بیشتر توجه شود.

تبیین معارف قرآن کریم نیاز جامعه امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام مهدی زینلی امشب در محفل انس با قرآن کریم در امام‌زاده شمس‌الدین محمد (ع) دماوند بیان کرد: پیامبر اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) را مانند میراثی گران‏بها برای ما باقی گذاشته‌اند تا با تمسک به آنها به سعادت برسیم.

زینلی با بیان اینکه خداوند در طول تاریخ معجزات زیادی داشته است، اظهار داشت: تمام معجزات خداوند لحظه‌ای و گذرا و به تناسب آن قوم نازل می‏شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند ادامه داد: در زمان حضرت عیسی (ع) طبابت خیلی به اوج رسیده بود و حضرت عیسی (ع) نابینای مادرزاد را شفا می‌داد یا مرده را زنده می‌کرد؛ در زمان حضرت موسی (ع) سحر و جادو زیاد بود و موسی (ع) عصای خود را به اژدها تبدیل می‌کرد.

زینلی بیان کرد: تمام این معجزات برای قوم زمان پیامبر و در شأن و مناسب همان قوم و لحظه‌ای و گذرا بود؛ اما معجزه پیامبر اسلام (ص) نه تنها گذرا و موضعی نبود، بلکه معجزه‌ای دائمی برای همه بشریت در هر مکان و زمانی است.

وی در بیان وجوه مختلف اعجاز قرآن اظهار کرد: یکی از وجوه اعجاز قرآن، کلمات و آیات آن است که خداوند یک هزار و 400 سال پیش فرمود اگر کسی می‌تواند، شبیه به این کلمات و آیات را بگوید و اکنون پس از هزار و 400 سال، با اینکه اسلام و قرآن دشمنان زیادی داشته است، هر کاری کردند که سوره‌ای مانند سوره‌های قرآن بگویند، نتوانستند.

زینلی دومین معجزه قرآن را سجع، آهنگ و وزن آن برشمرد و گفت: به محض اینکه این آیات و سوره‌ها، اندکی کم و زیاد شوند، به دلیل به هم‌ریختگی سجع و وزن، اهل فن متوجه بی‏وزنی و به هم‌ریختگی آن می‌شوند.

وی خود مطالب بیان شده در قرآن را به عنوان اعجاز سوم آن معرفی کرد و افزود: بخش کوچکی از مسائلی که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است، بشر اکنون با این همه پیشرفت تکنولوژی متوجه می‌شود و به آن می‌رسد؛ در صورتی که بیش از هزار و 400 سال پیش خداوند به آن مطالب بسیار عمیق و دقیق اشاره کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: به عنوان نمونه می‌توان به دانشمندی فرانسوی به نام موریس بوکای اشاره کرد که با بررسی جسد مومیایی شده فرعون مصر به وجود نمک در بدن وی پی ‌برد و به این سئوال ‌رسید که چگونه نمک در این همه قرن باعث نابودی جسد نشده است.

وی ادامه داد: وقتی که موریس بوکای خواست تا یافته‌های خود را به اطلاع عموم برساند، مانع این کار وی شدند و ‌گفتند که این داستان در کتاب آسمانی مسلمانان آمده است و ما نمی‌خواهیم با این خبر، قرآن را تأیید کنیم.

زینلی افزود: این دانشمند فرانسوی نزد علمای مصر رفت و جویای مسئله شد و به آیه 99 از سوره یونس رسید که خداوند می‌فرماید جسد فرعون را برای عبرت بشر از نابودی حفظ کردیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند تصریح کرد: این جریان باعث می‌شود تا موریس بوکای در همان‏جا به اسلام مشرف شده و کتاب کم‌نظیری در خصوص تناسب قرآن با مسائل و علوم روز به رشته تحریر بیاورد.

محفل انس با قرآن کریم به مناسبت دهه فجر و با حضور شمار زیادی از قرآن‏دوستان و حافظان و قاریان شهرستانی و استانی، در شهر دماوند برگزار‌ شد.

قرائت قرآن توسط سعید طوسی، قاری برجسته کشور و حسن نیک‌پی، قاری مطرح استان تهران زینت‌بخش محفل انس با قرآن کریم در امام‌زاده شمس‌الدین محمد (ع) دماوند بود.

انتهای پیام/2568/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول