اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سیدحسن خمینی

اختتامیه جشنواره شعر اشراق برگزار شد

آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری شعر اشراق با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی برگزار شد.

اختتامیه جشنواره شعر اشراق برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیین اختتامیه دومین جشنواره شعر اشراق امشب با حضور سیدحسن خمینی یادگار امام راحل ، حجت‌الاسلام صالحی منش استاندار قم، حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و جمعی از طلاب شاعر از حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام کمساری رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در این مراسم با اشاره به اینکه توجه به شعر و ادب از گذشته در میان علما، بزرگان و عرفا وجود داشته است اظهار داشت: در عصر حاضر توجه بزرگانی چون حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، که دارای ذوق سرشاری در این عرصه هستند، نشان‌دهنده این جایگاه است.

وی از افزایش 80 درصدی آثار شرکت‌کنندگان در دومین جشنواره شعر اشراق خبر داد و گفت: در نخستین جشنواره 110 شاعر با 700 شعر شرکت کرده بودند که در دومین جشنواره، بیش از 230 شاعر با بیش از 1300 شعر از سراسر کشور حضور یافتند.

حجت‌الاسلام واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم در ادامه این مراسم به تبیین چالش‌های پیش‌روی شاعران متعهد پرداخت و روشنفکر زدگی، سیاست گریزی و سیاست زدگی و دغدغه شکل به جای محتوا را از جمله چالش‌های پیش روی شاعران متعهد ذکر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی سخنران ویژه این مراسم بود که به تبیین تفاوت علم و هنر پرداخت.

وی انقلاب را هنر امام دانست که از کثرت‌ها به وحدت رسید و هنری زیبا به اسم انقلاب اسلامی را آفرید.

حجت‌الاسلام روشن سلیمانی دبیر دومین جشنواره شعر اشراق نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره دوم پرداخت.

در این مراسم همچنین از دو مجموعه شعر "فرشتگان تغزل" مجموعه شعر خواهران حوزوی و مجموعه دوم سبک زندگی حضرت امام به روایات خاطرات رونمایی شد.

شعر خوانی شاعران و اهدای جوایز به برگزیدگان، حسن ختام دومین جشنواره سراسری شعر اشراق بود.

انتهای پیام/78009/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول