اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‎ رئیس شورای اسلامی مینودشت خواستار شد

ایجاد ستاد مرکزی ساماندهی سرمایه‎گذاری در گلستان

نایب ‎رئیس شورای اسلامی شهر مینودشت خواستار ایجاد ستاد مرکزی ساماندهی سرمایه‎گذاری در استان شد.

ایجاد ستاد مرکزی ساماندهی سرمایه‎گذاری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نرگس آسمانی امشب در جمع اعضای شوراهای اسلامی استان گلستان با گرامیداشت ایام‎الله دهه فجر اظهار داشت: با راه‎اندازی ستاد ساماندهی سرمایه‎گذاری می‎توان به موفقیت‎های خوبی دست پیدا کرد.

وی آموزش شورائیان را یکی از ارکان مهم یاد کرد و افزود: اگر قرار باشد 80 درصد شوراها آموزش داده شوند باید به تفکیک شرق و غرب استان این برنامه را عملیاتی کرد.

نایب ‎رئیس شورای اسلامی شهر مینودشت تصریح کرد: کمک‎های ماده 16 باید در بخش عمران و اقتصادی هزینه شود.

آسمانی خواستار تعیین تکلیف طرح جامع شهری شد و گفت: طرح‎ها باید تخصصی باشند که باید دقت، وقت‎گذاری و مدیریت آنها متناسب باشد.

مدیریت جامع شهری بالاتر از دهیاری و شهرداری است

فرماندار بندرترکمن نیز در این مراسم گفت: نهاد شوراها در حالی وارد دوره چهارم شد که در اندک زمان شکل‎گیری با چالش‎ها و مشکلات عدیده‎ای مواجه است.

عبدالحمید قربان‎زاده گوگلانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مانور اصلی شوراها روی دهیاری و شهرداری‎ها است در حالی که مدیریت جامع شهری بالاتر از دهیاری و شهرداری است.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل هفتم و یکصدم قانون اساسی شوراها به عنوان پارلمان محلی هستند، اظهار داشت: اما در عمل باید ببینیم که آیا چنین چیزی وجود دارد و آیا واقعا شوراها پارلمان محلی هستند.

قانون تجمیع عوارض اجرایی شود

فرماندار بندرترکمن افزود: نظارت بر امور آموزشی، ورزشی و عمرانی در قانون شوراها آمده است و فقط پرداختن به مسائل سیاسی نیست.

قربان‎زاده گوگلانی خواهان توزیع عادلانه امکانات شد و تصریح کرد: عدالت به مثابه بهشت ماندگار و سپری است که انسان را از بلا دور می‎کند بنابراین توزیع عادلانه امکانات باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی نسبت به اجرایی شدن قانون تجمیع عوارض تاکید کرد و گفت: با اجرای این قانون نهضت آسفالت‎سازی انجام گرفت و شهرهای محروم از عوارض بهره‎مند شدند اما این قانون اکنون مسکوت مانده است که نیاز به پیگیری دارد.

انتهای پیام/83001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول