اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بیجار خبر داد

احداث کارخانه تولید قطعات بتنی در بیجار

شهردار بیجار از احداث کارخانه تولید قطعات بتنی در بیجار خبر داد و گفت: احداث این کارخانه علاوه بر تامین جداول و کف‌پوش پیاده‌روهای شهر بیجار، یک منبع درآمدی پایدار نیز به شمار می‌آید.

احداث کارخانه تولید قطعات بتنی در بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، علی پاشازاده امشب در نشست خبری با خبرنگاران، با تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران سرمنشأ اقتدار و سربلندی کشور ایران در سرتاسر جهان است.

وی افزود: مردم برای پیروزی و تثبیت انقلاب در تمامی صحنه‌ها حضور یافتند و اکنون نوبت مسئولان است که با ارائه خدمات صادقانه و تلاش در راستای رفع مشکلات از مردم قدردانی کنند.

پاشازاده ارائه خدمات و رفع معضلات و توجه به زیباسازی شهری برای آسایش و رفاه حال شهروندان را از رسالت‌های خطیر شهرداری دانست و گفت: توجه به مبلمان شهری در راستای داشتن شهری زیبا امری الزامی است.

شهردار بیجار از احداث کارخانه تولید قطعات بتنی در سال جدید در راستای ساخت جداول و کف‌پوش پیاده‌روها و معابر بیجار و زیباسازی فضای شهری و ایجاد درآمدی پایدار برای شهرداری بیجار خبر داد.

این مسئول اضافه کرد: برخلاف تمامی شهرها که کف‌پوشی و تعمیر و ساخت جداول از هسته مرکزی شهر آغاز می‌شود شهرداری بیجار بر آن است که این اقدام را از مناطق محروم آغاز کند.

پاشازاده داشتن جداول و کفپوش را لازمه شهری زیبا بیان کرد و گفت: شهرداری بیجار تمامی تلاش خود را در راستای ایجاد شهری زیبا و سالم به کار بسته است.

به گفته پاشازاده، می‌توان از فروش محصول کارخانه تولید قطعات بتنی به شهرهای همجوار به درآمدی پایدار برای شهرداری بیجار دست یافت.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت کاری شهرداری

شهردار بیجار در ادامه اتمام پروژه‌های ناتمام را از جمله اهداف شهرداری عنوان کرد و گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله پروژه پارک الغدیر، سراب و میادین نیمه‌تمام شهر برای ارائه خدمات در اولویت تمامی کارها خواهد بود و تا اتمام این پروژه‌ها هیچ پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد.

وی بر روند تسریع اجرای پروژه‌های نیمه تمام تأکید کرد و افزود: حجم قابل توجهی از طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهری در حال حاضر نیمه‌تمام هستند که بنا داریم آنها را در کمترین زمان ممکن به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

پاشازاده ایجاد درآمد پایدار و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان بیجار را از جمله اولویت‌های شهرداری بیان و تصریح کرد: احداث کارخانه ساخت قطعات بتنی، استفاده از ظرفیت کارخانه سیمان و پیگیری دریافت مجوز ثبت معادن از جمله اقدامات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری است.

وی از ایجاد کارگروه تخصصی برای ساخت المان‌های شهری با بهره از توان هنرمندان و نیروهای بومی خبر داد و گفت: می‌توان در راستای تکثرگرایی المان‌ها از توان هنرمندان بهره‌مند شد.

شهردار بیجار توجه ویژه به بخش هنر را از اولویت‌های شهرداری دانست و گفت: ساخت خانه هنرمندان بیجار واقع در پارک 15 خرداد با روند مطلوبی در حال پیشرفت است و امید می‌رود از توان این هنرمندان برای کارهای کاربردی بهره برد.

به گفته پاشازاده، کار فرهنگی و اجتماعی منفک از کارها و عملکرد شهرداری بیجار نیست و شهرداری کار فرهنگی را در اولویت امور شهری قرار می‌دهد.

این مسئول ساماندهی تبلیغات شهر بیجار و نوشتن پیام‌های حاوی مضامین فرهنگی و اجتماعی بر روی خودروها و همه وسایل نقلیه عمومی را از دیگر اقدامات شهرداری در راستای تقویت فرهنگ مردم بیجار عنوان کرد.

آسفالت و ترمیم معابر شهری

شهردار بیجار در ادامه با بیان اینکه برخی از مناطق بیجار نیاز به ترمیم و آسفالت نو دارد از ناهماهنگی برخی ارگان‌ها در راستای نهضت آسفالت انتقاد کرد و خواستار همکاری و هماهنگی این دستگاه‌ها با شهرداری شد.

وی در ادامه به اقدامات شهرداری بیجار در راستای خدمات‌رسانی مفید به شهروندان اشاره کرد و ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌های اطراف خیابان‌های اصلی و جمعه بازار، ساماندهی اصناف مزاحم و استقرار 40 کارگر ثابت برای نظافت 40 منطقه بیجار را از جمله اقدامات شهرداری ذکر کرد.

ساخت پارکینگ عمومی در هسته مرکزی شهر توجیه اقتصادی ندارد

شهردار بیجار با تأکید بر ساخت پارکینگ عمومی برای جلوگیری از ترافیک که اکنون از معضلات شهر بیجار است گفت: در حال حاضر زمین مناسب برای احداث پارکینگ عمومی خودروهای سبک در مرکز شهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ساخت پارکینگ عمومی خودروهای سبک در هسته مرکزی شهر توجیه اقتصادی ندارد، گفت: در راستای حل این مشکل می‌توان از توان بخش خصوصی بهره برد.

پاشازاده همچنین از تأمین زمین به متراژ 10 هزار مترمربع برای احداث پارکینگ خودروهای سنگین و انتقال آنها به خارج از شهر خبر داد.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت خوب مردم با شهرداری، تصریح کرد: مشارکت بیشتر مردم در اجرای برنامه‌های شهرداری سبب کاهش مشکلات شده است.

شهردار بیجار در پایان با تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان کرد: خبرنگاران با انتقادهای سازنده و قلم شیوای خود می‌توانند در پیشبرد اهداف نظام نقش بسزایی ایفا کنند.

در پایان این نشست بهروز ثقفی و علی افشاری به عنوان مشاورین فرهنگی و اجتماعی شهردار بیجار منصوب شدند.

انتهای پیام/79015/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول