اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز لرستان خبر داد

افزایش شدید مصرف گاز در لرستان/دلفان و سلسله با افت فشار روبرو شدند

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: در پی برودت هوا و بارش‌های سنگین برف مصرف گاز در لرستان افزایش یافته به طوری که دو شهرستان دلفان و سلسله با افت فشار شدید روبرو شدند.

افزایش شدید مصرف گاز در لرستان/دلفان و سلسله با افت فشار روبرو شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حشمت‌الله شمس‌خرم‌آبادی عصر امروز در نشست اضطراری مدیریت بحران که در معاونت عمرانی استانداری این استان با حضور فرمانداران و مسئولان این استان برگزار شد، اظهار داشت: افزایش بیش از حد مصرف گاز در لرستان باعث شده که احتمال قطعی گاز را طی روزهای آینده داشته باشیم.

وی افزود: بارش‌های اخیر باعث کاهش دما در استان و کشور شده و با توجه به تراز منفی و به ثمر نرسیدن دو فاز پارس جنوبی 180 میلیون مترمکعب در روز کشور ما با کمبود گاز مواجه است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: در حال حاضر مصرف روزانه گاز کشور 540 میلیون متر مکعب است که در این ایام به 570 میلیون مترمکعب در روز رسیده که روزانه 30 میلیون مترمکعب مصرف اضافه گاز داریم.

وی افزود: ما با کم کردن و به حداقل رساندن گاز مصرفی ادارات و صنایع پر مصرف توانسته‌ایم، روزانه 350 هزار مترمکعب صرفه‌جویی کنیم که با اضافه شدن مصرف مشترکان خانگی این مقدار تاثیری در کنترل مصرف گاز نداشته و همچنان در وضعیت بحران به سر می‌بریم.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: با توجه به تاکید و تذکر دادن به ادارات و صنایع پر مصرف متاسفانه بعضی از ادارات در این امر همکاری لازم را انجام نداده‌اند، به همین منظور اکیپی برای بازرسی و نظارت بر وضعیت مصرفی سوخت این ادارات تشکیل شده و در حال انجام کار هستند.

شمس‌خرم‌آبادی تصریح کرد: در حال حاضر مصرف گاز در استان معادل 8,5 میلیون متر مکعب در روز است که باید برای بالا نرفتن این مقدار تلاش بیشتری کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: تعطیلی برخی از جایگاه‌های سی ان جی کشور و استان و کارخانجات پر مصرف نیز تاکنون بی‌تاثیر بوده که باید مشترکان خانگی گاز صرفه‌جویی را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/2304/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول