اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

رشد منفی ایجاد اشتغال در استان هشدار‌دهنده است

استاندار همدان گفت: از آغاز سال 92 تاکنون 21 هزار شغل در استان ایجاد شده اما از سوی دیگر 25 هزار نفر از پوشش تأمین اجتماعی خارج شده‌اند و این هشدار دهنده است.

رشد منفی ایجاد اشتغال در استان هشدار‌دهنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از کارگران واحدهای تولیدی نمونه در استان همدان با ابراز ناخرسندی از شرایط فعلی تولید در استان، اظهار داشت: از هزار و 500 واحد تولیدی فعال استان همدان در سال 88، در حال حاضر 600 واحد تعطیل شده و 300 واحد نیز در آستانه تعطیلی قرار دارند.

وی از آمارهای ارائه شده توسط مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص ایجاد 21 هزار شغل در سال جاری سخن گفت و افزود: این در حالی است که مطابق آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل تأمین اجتماعی استان، 25 هزار شاغل در سال جاری از پوشش بیمه تأمین اجتماعی خارج شده‌اند.

استاندار همدان این رشد منفی را شایان توجه دانست و خاطرنشان کرد: باید از سرمایه‌گذاران خواست مجدداً وارد گردونه تولید شوند، باید واحدهای تولیدی تعطیل را دوباره احیا و با رفع مشکلات و موانع موجود، اشتغال پایدار ایجاد کرد.

وی در ادامه به بیان نقش تأثیرگذار و اساسی جامعه کارگری و کارفرمایی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و گفت: در سال‌های قبل از انقلاب، وضعیت معیشت مردم و جامعه کارگری نامناسب بود ولی مردم با رشادت، دلسوزی و علاقه‌مندی به حمایت از انقلاب برخواستند و در سازماندهی و برنامه‌ریزی اعتصاباتی که لازمه پیروزی انقلاب بود، پیش‌قدم شدند.

نیکبخت ابراز داشت: جامعه کارگری و کارفرمایی قبل از انقلاب می‌دانست که هرچه تلاش و تولید کند برای استعمار است و نهایت فرصت استکبار جهانی برای تولید، مونتاژ است به همین دلیل با مبارزات مردمی همراه شده و با اعتصابات خود، بدنه رژیم طاغوت را فلج کرد.

وی با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: دوران عظمت، شجاعت و استقلال ایران اسلامی هر چقدر یادآوری شود، ارزشمند است.

استاندار همدان همچنین به نقش سازنده امام راحل در شکل‌گیری انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز با تدبیر خود و پیروی از منش و روش امام بزرگوار، انقلاب را هدایت کردند به گونه‌ای که ضمن حفظ و صیانت از  آرمان‌های آن، روز به روز صدای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رساتر و پویاتر در جهان شنیده می‌شود.

وی در خاتمه با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از انتخابات سرنوشت ساز 24 خرداد سخن گفت و گفت: از دل این حماسه سیاسی، دولت تدبیر و امید متولد شد و این دولت در گفتمانی روشن و ارزشمند، بر سر کار آمد و گفتمان تدوین شده را در قالب برنامه‌های اجرایی عنوان کرد.

انتهای پیام/89034/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول