اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ورامین:

مسئولان مترو باید نقشه اجرایی را به مدیریت شهری ورامین ارائه دهند

شهردار ورامین گفت: آن چیزی که به عنوان پل رو گذر در این منطقه از ورامین در حال اجرا بود، مورد تأیید شهرداری نبود.

مسئولان مترو باید نقشه اجرایی را به مدیریت شهری ورامین ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌عمومی شهرداری ورامین،‌ متروی ورامین از جمله مسائل و مطالبات مردم در طول چند سال اخیر است و همواره یکی از بحث‌های داغ تریبون‌های عمومی، رسانه‌ها و نشریات شهرستان بوده که بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، این پروژه‌ در بودجه کل کشور مد نظر قرار گرفت و از چند ماه گذشته فعالیت‌های آن با استقرار پیمانکار در شهرستان ورامین آغاز شد.

حال چندی پیش جمعی از ساکنان بلوار امام رضا (ع) در شهر ورامین که در محل آنها طرح پل روگذر مترو در دست اجرا بود، با ارسال نامه‌ای اعتراض‌آمیز به رسانه‌های خبری، اعلام کردند که با اجرای پل روگذر راه دسترسی به واحدهای تجاری و منازل مسکونی آنها از بین می‌رود و به همین علت خواستار اجرای طرح به شکل زیرگذر هستند، این اهالی با حضور در جلسه شورای شهر ورامین درخواست خود را با اعضای شورای شهر ورامین در میان گذاشتند و اعضاء در جلسه دوشنبه 30 دی ماه پیش از آغاز تعطیلات شورای شهر به اتفاق اکثریت آرا (12 نفر از 12 نفر حاضر) از ابتدای ورود به محدوده شهر ورامین (کانال آبرسانی ضلع غربی کارخانه شیر وارنا) تا انتهای محدوده (300 متر بعد از تقاطع کمربندی جنوب شهر یا معبر 35 متری (ریل موجود) به زیر زمین انتقال یابد.

شهردار ورامین در ارتباط با این موضوع اظهار داشت: از آنجا که شهرداری‌ها برای اجرای پروژه‌های داخل محدوده شهری نیاز به طرح‌های مصوب شهرسازی و عمرانی داشته و به این منظور طرح‌ هادی در شهرهای کم جمعیت و طرح جامع در شهرهای پر جمعیت توسط مشاورین ذی‌صلاح و مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی تهیه و پس از بررسی‌ها و مطالعات کارشناسانه پس از طرح در جلسات متعدد کمیته فنی و شهرسازی و کمیسیون‌ ماده 5 به تصویب می‌رسد.

وی ادامه داد: این شهرداری نیز از سال 83 تا 90 براساس مطالبات مردم و نیاز شهر ضمن پیگیری طرح جامع خواستار انتقال ریل راه‌آهن از مرکز شهر ورامین به ضلع جنوبی گردیده و طرح جامع در سال 1390 به تصویب رسیده و توسط استاندار تهران به شهرداری ورامین ابلاغ شد.

حیدریان افزود: همچنین طرح تفصیلی مصوب نیز مسیر ریل راه‌آهن و حریم آن را در طول 4/11 کیلومتر شهر ورامین و در امتداد آن به سمت شهر قرچک و پیشوا به عنوان بلوار 35 متری در نظر گرفته و کلیه معابر کاربری‌ها و سرانه‌های مختلف را به بلوار 35 متری متصل کرده است.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه مشاورین پروژه مترو بدون در نظر گرفتن طرح تفصیلی مصوب شهر ورامین اقدام به طراحی مسیر مترو به موازات ریل راه‌آهن کرده (به لحاظ صرفه‌جویی در خرید املاک و اراضی مورد نیاز) و بدون تطابق نقشه‌های طراحی شده با نقشه‌های مصوب شهر ورامین و قبل از اخذ هرگونه مجوزی از شهرداری ورامین مبادرت به انجام عملیات تخریب معابر (بلوار امام رضا علیه‌السلام) حد فاصل میدان رازی تا اداره جهاد کشاورزی کرده‌اند.

شهردار ورامین گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده در صورت اجرای مترو به موازات ریل راه‌آهن فعلی شهر ورامین صدمات جبران‌ناپذیری را متحمل شده و آینده شهر از لحاظ شهرسازی به مخاطره خواهد افتاد و این نکته‌ای است که فرماندار محترم شهرستان نیز خواستار تجدید نظر در آن شده است.

وی در پایان گفت: اجرای مترو نیاز شهرستان ورامین است و باید اجرایی شود ولی مسئولین مترو باید نقشه اجرای این پروژه را به شهرداری ورامین ارائه دهند و پس از بررسی فنی کارشناسان به کار خود ادامه دهند و شهرداری ورامین نیز براساس قوانین و مقررات جاری مکلف به اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر در تاریخ 30 دی ماه 1392 است.

انتهای پیام/2462/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول