اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه آثار دو هنرمند و صنعتگر کازرون

گلیم و گیوه کازرون نشان ملی مرغوبیت گرفتند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون گفت: آثار دو نفر از هنرمندان و صنعتگران این شهرستان نشان ملی مرغوبیت کالا دریافت کردند.

گلیم و گیوه کازرون نشان ملی مرغوبیت گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، محمدرضا معینی با اشاره به این که صنایع دستی هر منطقه، حکایت از غنای فرهنگی آن دارد اظهار داشت: ‌در شهرستان کازرون از گذشته‌های دور تاکنون، صنایع دستی متنوعی میان ساکنان رواج داشته که امروزه بعضی از آن‌ها دست‌خوش تغییراتی شده و یا به طور کلی فراموش شده‌اند و یکی از اساسی‌ترین دلایل آن، جایگزین شدن صنایع ماشینی به جای صنایع دستی و سنتی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون افزود: در راستای احیا و ترویج صنایع دستی در این شهرستان، این اداره اقدام به برگزاری کلاس‌های صنایع دستی کرده که تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 هنرجو در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اند.

معینی بیان کرد: یکی از راهکارهای توسعه و ترویج صنایع دستی، ایجاد بستری مناسب برای عرضه و معرفی جهانی صنایع دستی در بازارهای بین‌المللی است که به همین منظور همایشی ملی در شیراز با حضور استان‌های فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و هرمزگان دی ماه امسال برگزار شد که در این همایش، دو نفر از استادکاران برجسته کازرون موفق به دریافت این نشان ملی شدند.

این آثار شامل گیوه با استادکاری ماشاالهش جساس از هنرمندان برجسته و نسرین رضایی استادکار زیرانداز گلیم بوده‌اند.

انتهای پیام/‌2448/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول