اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد

ایجاد باشگاه علمی فرهنگی سمپاد برای نخبگان خراسانی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ایجاد باشگاه علمی فرهنگی سمپاد برای نخبگان خراسان رضوی خبر داد.

ایجاد باشگاه علمی فرهنگی سمپاد برای نخبگان خراسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدجواد حسینی عصر امروز در نشستی صمیمی با نخبگان و دانش‌پژوهان جوان خراسان رضوی دارای رتبه‌های برتر تک رقمی در کنکور و مدال‌آوران المپیادها در سطح کشوری و جهانی اظهار کرد: خراسان رضوی به وجود شما نخبگان امروز و اندیشمندان و دانشمندان آینده‌ساز جامعه افتخار می‌کند.

وی در پی مطرح کردن مشکلات و معضلات فراروی نخبگان این استان در رابطه با کمبود آزمایشگاه‌ها، کمبود اعتبارات لازم در راستای تأمین هزینه استادان مطرح کشور، کلاس‌های المپیاد، اعزام و اسکان در تهران و... عنوان کرد: تمام نظرات و پیشنهادات شما در شورای مرکزی سمپاد در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در هر جلسه شورای سمپاد در رابطه با مشکلات دانش‌آموزان از وجود دانش‌آموزان و طرح‌ها و ایده‌های آنان استفاده خواهد شد.

وی همچنین از راه‌اندازی شبکه مجازی اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای استفاده از نظرات دانش‌پژوهان و نخبگان و خانواده‌های آنان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی افزود: برای معلمان نیز پارلمان مجازی در ابعاد مختلف را خواهیم داشت.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه نخبگان ویترین و خروجی سرمایه انسانی هستند گفت: هر مقدار سرمایه‌گذاری برای خروجی نظام آموزش و پرورش شود باز هم کم است.

وی افزود: در آموزش و پرورش در راستای ارتقای نخبگان بهانه کمبود منابع جایی ندارد و ما از همه ظرفیت‌ها در تمامی مقاطع به ویژه مقطع ابتدایی در مقوله‌های کمی و کیفی بهره خواهیم برد.

حسینی با بیان اینکه جلسات شورای مرکزی سمپاد نباید گاه به گاه تشکیل شود عنوان کرد: طرح باشگاه علمی فرهنگی سمپاد با امکانات کامل کتابخانه‌ای، اساتید، مدرسین و... در راستای پاتوقی علمی برای دانش‌آموزان سمپاد ایجاد خواهد شد.

وی همچنین با نوید اینکه آموزش و پرورش رابطه خود را با فارغ‌التحصیلان سمپاد ادامه خواهد داد گفت: ما از ظرفیت‌های این نخبگان استفاده و از طرح‌ها و ایده‌های آنان در سطح شهر و جامعه بهره خواهیم برد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خاتمه با عنوان اینکه همت ما در راستای اینکه هر مدرسه‌ای که افتتاح می‌شود باید کیفی باشد، افزود: انتخاب 13 آموزشگاه برتر خراسان رضوی از 120 آموزشگاه ممتاز کشور که 9 آموزشگاه آن از مجموعه استعدادهای درخشان هستند نشانگر این همت است.

انتهای پیام/2202/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول