اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تلاوت فرازی از سوره مبارکه «اسراء» با صدای «حمدی زامل»+فیلم

فرازی از تلاوت زیبای سوره مبارکه «اسراء» با صدای استاد مرحوم «حمدی محمود زامل» یکی از قاریان برجسته مصری به همت گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما تهیه شد.

تلاوت فرازی از سوره مبارکه «اسراء» با صدای «حمدی زامل»+فیلم

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، استاد «حمدی محمود زامل» از قاریان برجسته مصری و از نسل دوره طلایی تلاوت قرآن کریم 22 دسامبر 1929 میلادی در روستای منیة از توابع استان منصورة مصر به دنیا آمد.

این قاری ممتاز جهان اسلام مانند سایر ستارگان آسمان تلاوت قرآن از دوران کودکی با کلام وحی انس گرفت و قبل از سن 10 سالگی به لطف پروردگار و با نظر و عنایت دایی خود مرحوم استاد «مصطفى ابراهیم» کل قرآن را حفظ کرد و پس از آن در مکتب‌خانه استاد «عوف بحبح» به فراگیری قواعد و اصول تجوید پرداخت.

از همان دوران نوجوانی نشانه‌های یک قاری بزرگ در او ظاهر شد تا جایی که مردم روستا لقب استاد کوچک به او داده و همیشه با جان و دل به تلاوت‌هایش گوش می‌دادند. 

در عظمت تلاوت استاد حمدی زامل همین کافی است که «عبدالباسط محمد عبدالصمد» درباره این استاد می‌گوید: «اگر در جایی قاریان بزرگ همه جمع بودند و استاد حمدی زامل نیز در آن جمع حضور داشت فقط او شایسته‌تر از همه است که به تلاوت قرآن کریم بپردازد». 

این استاد برجسته مصری سرانجام پس از 20 سال تحمل رنج و مشقت ناشی از بیماری قند در 12 می 1982 به دیدار معبود شتافت. 

در ادامه فرازی زیبا از تلاوت آیه 12 سوره مبارکه «اسراء» با صدای این قاری برجسته مصری کاری از گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما تقدیم مخاطبان می‌شود.

فرازی زیبا از تلاوت سوره اسراء توسط استاد «زامل»

انتهای پیام/ت

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول