اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

رهبری، ایمان و وحدت 3 عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: رهبری، ایمان و وحدت مردم سه عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود که تاکنون نیز ادامه دارد.

رهبری، ایمان و وحدت 3 عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام علی قابل به مناسبت ایام دهه فجر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: داشتن ایمان مردم کشور ما نقش تأثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

وی اذعان داشت: مردم ایران با عنایت به خداوند متعال، توجه به بیانات اهل‌بیت (ع) و داشتن اعتقاد الهی در برابر ظلم و ستم حاکم ظالم مبارزه کردند تا توانستند انقلاب اسلامی را برپا کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه کشور ما سال‌ها بود توسط استکبار جهانی تحقیر می‌شد و منابع طبیعی و مالی این کشور به دست آنان غارت می‌شد، ابراز داشت: حاکمان ظالم نیز که دست نشانده آنان بود در ایران اهداف سران کشورهای استکبار جهانی را در پیش می‌گرفتند.

این مسئول افزود: قانون کاپیتولاسیون نهایت تحقیر استکبار جهانی بر کشور ما بود که مردم ایران با داشتن ایمان و دانشی که داشتند با بررسی کردن این قانون، آن را مخالف رفتارها و منش‌های دینی و مذهبی خود می‌دیدند.

قابل ادامه داد: امام خمینی (ره) با مشاهده مخالفت‌های قلبی مردم ایران و دخالت‌های پیاپی متجاوزان به کشور ما با اعتراض قاطع به قانون کاپیتولاسیون جرقه‌ای را در دل مردم روشن کرد که با تمام سختی‌ها و مخالفت‌های دشمنان اسلام و استکبار جهانی توانست با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن این انقلاب را در ایران پیاده کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه نقش رهبری کشف استعدادهای پنهان شده مردم و هدایت آنها به مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و ستم حاکمان ظالم است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) این استعدادها را به خوبی کشف کرده بود و به همین دلیل توانست با تدبیر و مدیریت بی‌نظیر خود انقلابی را در کشور برپا کند که در دنیا برتر باشد.

وی رهبری مقتدرانه را دومین عامل پیروزی مردم ایران در برابر ظلم و ستم حکومت طاغوت عنوان و بیان کرد: رهبری نقش بسزایی در هدایت جنبش‌های مردمی دارد به ویژه اگر رهبری با اعتقادهای قلبی مردم تطبیق شده باشد.

این مسئول افزود: امام خمینی (ره) توانست پیام عشق، عدالت، برابری، آزادی و استقلال را برای مردم در عمل و گفتار خود ثابت کند به همین دلیل مردم با پذیرش دعوت ایشان به مبارزه در برابر ظلم و ستم جذب دستورات و بیانات این امام بزرگوار شدند.

قابل وحدت را سومین عامل پیروزی مردم در برابر حکومت طاغوت برشمرد و ابراز داشت: قشرهای مختلف مردم از هر قشر و طبقه‌ای توانستند با یکپارچگی و داشتن وحدت در برابر این حکومت شجاعانه بایستند و آن را خوار و ذلیل کنند.

وی یادآور شد: مردم ایران در آن زمان برای مبارزه با حکومت طاغوت با یکدیگر احساس همدردی می‌کردند و با کمک کردن و خدمت‌رسانی به یکدیگر تلاش می‌کردند با تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها در برابر حکومت طاغوت یک رنگ و متحد باشند تا بتوانند این حکومت را شکست دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: در این زمان هیچ فرقی بین غنی و فقیر نبود و تحقق این مهم موجب شد تا مردم ایران به پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک‌تر شوند و حکومتی بر پایه اسلام بنا کنند.

دستاوردهای انقلاب اسلامی چشم‌گیر است

این مسئول با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی چشم‌گیر است، بیان کرد: حفظ تمامیت ارضی کشور ما، وحدت، ایستادگی خودباوری رسیدن از جمله بزرگترین این دستاوردها بوده است.

قابل با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی همه سران کشورهای استکبار جهانی تبلیغ می‌کردند که دین در حکومت معنی ندارد و دین از سیاست در اداره کشور جداست، ابراز داشت: با تمام این تبلیغات مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در برابر زورگویی‌های حکومت طاغوت ایستادند و توانستند به آنان نشان دهند که دین عین سیاست است و از یکدیگر جدایی‌ناپذیر هستند.

وی با بیان اینکه دست‌یابی به روحیه استقلال و آزادی از دیگر دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است، بیان کرد: کشور ما در گذشته دست نشانده سران کشورهای استکبار جهانی بود ولی اکنون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به یک قدرت واقعی در منطقه تبدیل شده است که دشمنان صریحا به این مطلب اعتراف کردند که این بالاترین دلیل روشن دست‌یابی کشور ما به استقلال و آزادی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیداری کشورهای اسلامی را از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: اکنون کشورهای که در برابر حاکمان ظالم ایستادگی می‌کنند با الگوگیری از کشور ما تلاش می‌کنند تا بتوانند به انقلابی همانند کشور ما دست یابند.

انتهای پیام/77009/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول