اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزآباد:

خشخاش در فیروزآباد کشت نمی‌شود/‌گزارش صداوسیما صحت ندارد‌

فرماندار فیروزآباد با بیان اینکه با اتخاذ تدابیر هوشمندانه‌ از کشت خشخاش ‌این شهرستان جلوگیری کرده‌ایم، گفت: ‌گزارشی که صدا و سیما ‌با آن کیفیت پخش کرد را به طور صریح تکذیب و رد می‌کنم.

خشخاش در فیروزآباد کشت نمی‌شود/‌گزارش صداوسیما صحت ندارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، جهان بخش بهمنی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان که با حضور سایر اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری فیروزآباد برگزار شد با بیان اینکه کشورمان در مقابله با مواد مخدر بهای بسیار سنگینی را متحمل شده است که 4 هزار شهید و 15 هزار جانباز از میان نیروهای انتظامی از تبعات این مبارزه است، اظهار داشت: ایران در مقابله با مواد مخدر الگویی برای جهانیان است و در بعد کیفیت مقابله، سلامت سیستم و بانک اطلاعاتی از کشورهای الگو و نمونه در دنیا پیرامون مبارزه با مواد مخدر به شمار می‌رود.

رئیس شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اظهار تاسف از پخش گزارش صدا و سیما درباره کشت وسیع خشخاش در فیروزآباد که در واقع بزرگ‌نمایی کرده است، افزود: با استناد به اقدامات و اتخاذ تدابیر هوشمندانه‌ای که در راستای مقابله با کشت خشخاش در شورای تامین این شهرستان صورت گرفته است، گزارشی که صدا و سیما با آن کیفیت پخش کرد را به طور صریح تکذیب و رد می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف همگانی است و با بیان اینکه انسجام و جدیت اعضای شورای تامین شهرستان در مورد مبارزه با مواد مخدر و پیگیری و تلاش‌های شبانه‌روزی اعضا قابل تحسین است، ادامه داد: ایجاد خدشه بر زحمات صادقانه و مجدانه تک تک اعضای شورای تامین، بی‌انصافی است.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه دستگاه‌های فعال در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سه بخش قابل تقسیم هستند، اضافه کرد: دستگاه‌های پیشگیری، درمان، نظارت و مقابله سه ضلع یک مثلث هستند.

وی با اشاره به لزوم کاربردی و ثمربخش بودن تصمیمات مسئولان مربوطه در زمینه مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان، بیان داشت: با تقویت گلوگاه‌های مرزی فیروزآباد، افزایش آموزش‌های پیشگیری و کیفیت و کمیت مراکز درمان اعتیاد می‌توان در زمینه کاهش اعتیاد قدم‌های مناسبی برداشت.

بهمنی از خانواده‌ها خواست موضوع مواد مخدر را به عنوان تهدید جدی نگاه کنند و تصریح کرد: امروز با توجه به گستردگی و تنوع انواع مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی و جدید، خانواده‌ها باید آن را تهدیدی جدی بدانند.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد یک مرگ تدریجی است و باید با این معضل مبارزه جدی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی بزرگ‌ترین خطری است که جوانان را تهدید می‌کند و شاهد تولید مواد جدیدی هستیم که با اسم‌های جذاب و به ظاهر بی‌خطر، عقل مصرف کنندگان را نیز می‌دزدند.

فرماندار شهرستان فیروزآباد فرهنگ‌سازی و آموزش را  محور مهم در بحث پیشگیری دانست و گفت: آگاهی خانواده‌ها، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را برطرف می‌کند.

رئیس شورای تامین این شهرستان با تاکید بر ضرورت توجه به مشارکت فعالانه در برنامه‌های پیشگیری، بیان داشت: به‌‌کارگیری اهرم‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد مانند ترویج برنامه‌های اطلاع‌‌رسانی و آگاه‌سازی در زمینه پیامدها و عوارض مصرف این مواد به ویژه مواد توهم‌زا و محرک، آموزش مهارت ‌و سبک زندگی سالم به ‌منظور توانمندی در مواجهه با مشکلات، تقویت باورهای دینی، توسعه فعالیت‌های جایگزین (هنری و ورزشی به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت)، توسعه خدمات مشاوره‌ای، ارضای عاطفی و پاسخگویی به موقع به نیازهای روانی افراد به ‌منظور افزایش آستانه تحمل، می‌تواند موجب مصون‌‌سازی افراد در این زمینه شود.

انتهای پیام/‌2448/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول