اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با فارس:

انقلاب اسلامی، ایران را به قدرتی منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کرد

نماینده پارلمان عراق از فراکسیون ائتلاف دولت قانون تاکید کرد انقلاب اسلامی، ایران را به قدرتی منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کرد و توانست احترام جامعه بین‌المللی را کسب کند.

انقلاب اسلامی، ایران را به قدرتی منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کرد

«حسین الصافی»، نماینده پارلمان عراق از فراکسیون ائتلاف دولت قانون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تاکید کرد که انقلاب اسلامی به همه دنیا ثابت کرد، پس از پیروزی در ایران موجب شده تا این کشور به قدرتی منطقه‌ای و بین المللی تبدیل شود.

الصافی با توصیف انقلاب ایران به انقلابی بزرگ گفت: به این جهت باید از انقلاب ایران به عنوان انقلابی بزرگ یاد کرد که موجب سرنگونی حکومتی دیکتاتوری و روی کار آمدن حکومتی مردمی شد که تحقق خواسته‌های مردمی را در سرلوحه فعالیت‌هایش قرار داده است.

این نماینده پارلمان عراق افزود: اگرچه بسیاری از کشورهای منطقه از جمله رژیم سابق حاکم بر عراق این انقلاب را نپذیرفته و رد کردند و در این راه حتی تلاش‌های بسیاری نیز انجام دادند تا موجبات سرنگونی نظام انقلابی ایران شوند و مجازات‌ها و تحریم‌های بسیاری را علیه آن وضع کردند، با این حال این نظام راه درست خود را ادامه داد و همین موجب شد تا نگرش جامعه بین المللی نسبت به ایران تغییر کند.

الصافی توضیح داد: ایران تلاش‌های بسیاری را در سطح روابط بین المللی و منطقه‌ای انجام داد و دیپلماسی گسترده و مسالمت آمیزی را برای توسعه روابط خود به اجرا گذاشت و طی آن تاکید کرد که کشوری تاثیرگذار در عرصه منطقه‌ای است و تمام اینها مرهون نگرش دقیق و عمیق رهبران انقلاب است.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: ایران به این ترتیب توانست احترام جامعه بین المللی را به دست آورد و سیاست واضح و شفافی را در عرصه بین المللی و منطقه‌ای بعد از انقلاب اسلامی در پیش گیرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول