اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد

یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی به کار خود پایان داد

یازدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی سراسر کشور ظهر امروز با حضور 330 نفر و با مشخص شدن نفرات برتر 9 رشته قرآنی در مشهد به کار خود پایان داد.

یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رحیم قربانی ظهر امروز در اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان بسیج سراسر کشور در سالن اجتماعات محمد رسول‌الله با اشاره به این‌‌که در این دوره 21 داور برگزیده شرکت داشتند، تصریح کرد: از میان 40 هزار دانشجو پس از گذراندن مراحل دانشگاهی و استانی 330 نفر برگزیده را به یازدهمین دوره این مسابقات در مشهد دعوت کردیم که از این میان 30 نخبه برتر به عنوان نفرات اول برگزیده شدند.

معاون قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با بیان این‌‌که در جهت برگزاری هر چه باکیفیت‌تر مسابقات تلاش فراوانی صورت گرفته است، افزود: با توجه به این‌‌که در آستانه ولایت امام حسن عسکری (ع) قرار داریم، بنابراین محوریت این مسابقات را امام حسن عسکری (ع) اعلام کردیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در خصوص ضرورت استفاده از قرآن گفت: برگزاری این‌گونه مسابقات باید ما را به قرآن و انس گرفتن با آن یاری کند به نحوی که حضور قرآن در زندگی خود را به وضوح مشاهده کنیم.

یحیی سالاری با بیان اینکه باید با تدبر و تفکر به مفاهیم و معانی قرآن، سبک زندگی خود را به سبک زندگی اسلامی - قرآنی سوق دهیم، ادامه داد: امام رضا (ع) می‌فرمایند که راه رسیدن به سعادت حقیقی از طریق وارد شدن به قرآن می‌گذرد.

وی امکان استقامت در برابر مشکلات و حوادث روزمره زندگی را با استفاده از همنشینی با قرآن دانست و خاطرنشان کرد: به تناسب شرایط امروز جامعه و حوادث سیاسی و اقتصادی که روی می‌دهد به خوبی می‌توانیم با استعانت از قرآن ایستادگی کرده و مواضع خود را به پشتوانه کلام خداوند برنامه‌ریزی کنیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی با تاکید بر مراقبت و مواظبت از آن، دچار شدن به روزمرگی را از عوامل فراموشی قرآن ارزیابی کرد و گفت: باید تلاش کنیم در مسیر قرآن بمانیم، این ماندن امر بسیار مهمی بوده؛ آنچنان که در قرآن به ثبات در کار و مکرر انجام شدن آن تأکید شده است.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول