اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نماینده پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با فارس:

تفکرات و اندیشه‌های انقلابی امام(ره) تغییراتی بزرگ در جهان ایجاد کرد

عضو پارلمان افغانستان با اشاره به علل و زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اظهار داشت: افکار امام خمینی(ره) و اعتقادات ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی تغییرات اساسی و بزرگی در سطح جهان به وجود آورد.

تفکرات و اندیشه‌های انقلابی امام(ره) تغییراتی بزرگ در جهان ایجاد کرد

«صدیق احمد عثمانی»، عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت که جامعه ایرانی در سال 1357 هجری خورشیدی انقلاب را برای خود یک ضرورت دانست و دست به فعالیت‎های فکری زد تا انقلاب اسلامی در آن کشور به پیروزی رسید.

به اعتقاد وی، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم آن کشور به تغییر رژیم سیاسی معتقد بودند نه به تغییر یک شاه، به همین علت تمام ملت آن کشور تلاش کردند تا نظامی را بر اساس خواسته‎های خود ایجاد کنند و بالاخره در این راستا پیروز شدند.

این نماینده پارلمان افغانستان تصریح کرد که ملت ایران و هر ملت دیگری که در مقابل ظلم و جور مقاومت کند پیروز خواهد شد.

عثمانی افزود، به دلیل اینکه پایه‎ها انقلاب ایران بر اساس پیروی از قوانین اسلامی و اعتقاد به کتاب آسمانی بود، به طرز باور نکردنی به پیروزی رسید.

تلاش‎های مردم و رهبری امام خمینی رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود

به باور وی، ملت ایران برای برون رفت از بحران‎ها و مشکلات، انقلاب اسلامی را که بر مبنای قوانین اسلامی و پیروی از این قوانین بود ایجاد کردند.

به اعتقاد این نماینده پارلمان افغانستان، رهبری خوب و تلاش‌های همه جانبه ملت ایران سبب شد تا مردم ایران در تحقق آرمان‎های خود پیروز شوند.

وی در ادامه افزود: در راه پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام خمینی بهترین گزینه برای رهبری مردم آن کشور بود.

این عضو پارلمان افغانستان تأکید کرد که ملت ایران به رهبری امام خمینی توانست خود را نجات داده و به یک سرمشق خوب برای همه جهانیان که تحت سیطره ظلم و جور قرار دارند، تبدیل شوند.

افکار امام خمینی به وجود آورنده تغییرات اساسی در جهان است

عثمانی معتقد است که افکار امام خمینی و اعتقادات وی در پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آورنده تغییرات اساسی و بزرگی در سطح جهان است.

وی افزود: در برخی از کشورهای جهان اکنون شرایط در حال تغییر است و نارضایتی مردم در برابر دولت‌ها نیز رو به افزایش است.

این عضو پارلمان افغانستان در ادامه اظهار داشت، مردم در اکثر کشورهایی که کم و بیش تحت سیطره آمریکا و کشورهای غربی هستند برای ایجاد انقلاب آماده می‌شوند و انقلاب اسلامی ایران را الگوی خود قرار می‎دهند.

وی معتقد است که احتمال افزایش و گستردگی انقلاب‎های نشأت گرفته از افکار و اندیشه‌های امام خمینی و انقلاب ایران در سطح منطقه و جهان وجود دارد.

به اعتقاد این نماینده افغان، هر ملتی می‎تواند با الگوگیری از پیشرفت‎های ایران پس از انقلاب در زمینه‎های مختلف، سرنوشت خود را خودشان تعیین کنند.

به گفته وی، دولت و ملت ایران با آنکه پس از انقلاب با مشکلات بزرگی مانند جنگ ایران و عراق مواجه شدند اما به دلیل اینکه دولت ‎این کشور بر اساس خواست ملت آن کشور بود، به پیشرفت زیادی دست یافت که می‎تواند برای تمام کشورهای جهان اسلامی یک الگوی موفق شمرده شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول