اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیریه اتحادیه مرغداران گیلان:

90 درصد مرغداری‌های صومعه‌سرا در محاصره برف هستند

عضو هیئت مدیریه اتحادیه مرغداران گیلان گفت: بیش از 90 درصد مرغداری‌های صومعه‌سرا از 5 روز گذشته تاکنون در محاصره برف هستند.

90 درصد مرغداری‌های صومعه‌سرا در محاصره برف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا ماشین‌چی لحظاتی پیش در تماس با دفتر خبرگزاری فارس در گیلان نسبت به وضعیت مرغداری‌های صومعه‌سرا و صاحبان و کارگران آنها که در محاصره برف هستند ابراز نگرانی کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مرغداری‌های صومعه‌سرا در محاصره برف هستند، گفت: کارگران و صاحبان این مرغداری‌ها در بدترین شرایط در داخل مرغداری‌ها هستند.

عضو هیئت مدیره تعاونی مرغداران صومعه‌سرا با اشاره به اینکه 5 روز است که کارگران و صاحبان مرغداری‌ها در محاصره برف قرار دارند، افزود: برای سوخت‌رسانی و انتقال نهاده‌ها راه ارتباطی آنها مسدود است.

وی خسارت مرغداری‌های صومعه‌سرا را بین 20 تا 80 درصد اعلام کرد و یادآور شد: طبق برآورد اولیه خسارت‌ها شامل تخریب و ریزش سقف ساختمان مرغداری و تلف شدن مرغ‌ها است.

ماشین‌چی ادامه داد: تخریب انبار دان مرغ، ترکیدگی لوله‌های آب و قطع آب مرغداری‌ها از جمله خسارت‌ها است.

وی مرغداری‌های محبوس در برف را در مناطق «نرگستان»، «شیخ‌محله»، «کلسر» و «آبکنار ضیابر» عنوان کرد و افزود: از فرماندار صومعه‌سرا می‌خواهیم هر چه سریع‌تر نسبت به نجات مرغداری‌ها اقدام کند و سوخت اضطراری «گازوئیل» را به مرغداری‌ها اختصاص دهد تا از ضرر و زیان جلوگیری شود.

این مسئول صومعه‌سرا را قطب تولید مرغ در گیلان دانست و تصریح کرد: بخشی از مرغ پایتخت در صومعه‌سرا تولید می‌شود.

وی حجم سرمایه‌گذاری در مرغداری‌های مذکور را میلیاردی خواند و یادآور شد: با صدمه دیدن واحدها برای صاحبان و موسسات بانک‌ها ضرر و زیان به همراه دارد.

ماشین‌چی تاکید کرد: در صورتی که به مرغداری‌های در محاصره برف کمک نشود 100 درصد خسارت غیر قابل جبران رخ می‌دهد.

وی درباره وضعیت کارگران مرغداری‌های مذکور متذکر شد: برخی کارگران با خانواده در آنجا زندگی می‌کنند و همسر یکی از کارگران باردار است و کارگر دیگر دستش شکسته و نیاز به مداوا دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گیلان خاطرنشان کرد: پس از پنج روز هیچ کمکی برای نجات کارگران و مرغداری‌ها نشده است و بنده با هزینه شخصی خود به دنبال تهیه یک‌دستگاه لودر هستم تا مقداری از راه‌های مسدود شده باز شود.

وی لودر و گریدر زنجیردار را برای بازگشایی مسیر مناسب‌تر دانست.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول