اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان مطرح کرد

شورا و شهرداری مدار اساسی توسعه در گلستان

استاندار گلستان از شورا و شهرداری به عنوان مدار اساسی در توسعه استان یاد کرد.

شورا و شهرداری مدار اساسی توسعه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو ظهر امروز در نشست مشترک فرمانداران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران استان گلستان با تبریک ایام‎الله دهه فجر اظهار داشت: شرایط نظام اسلامی برگرفته از آموزه‎های دینی است لذا شورا و شهرداری باید از مشورت در امور بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه ظرفیت انسان‎ها نیازمند کار شورایی است، تصریح کرد: عملکرد در حوزه شورا و شهرداری باید به گونه‎ای باشد که بتواند در آینده مدل آیندگان شود اما این مدل شدن نباید تبدیل به چماق بر سر استان شود.

توسعه شهرها باید ملاک مدیریت شهری قرار بگیرد

استاندار گلستان از شورا به عنوان یک ظرفیت تابناک نام برد و افزود: در شوراهای اسلامی باید تمرین تعامل برقرار باشد، جزئی نگاه کردن به حوزه مدیریت شهری گناهی بزرگ است.

صادقلو ادامه داد: شورا در بینش آموزه‎های اسلام جمع عقل است لذا تصمیمات باید راهکارها را نشان دهد و برای برون‎رفت مشکلات تصمیم‎گیری کند.

وی با بیان اینکه یکی از گرفتاری‎های شهرداری‎ها زیاد دانستن قانون و در برخی موارد ندانستن قانون است، خاطرنشان کرد: توسعه شهرها باید ملاک مدیریت شهری قرار بگیرد و برای رفع محرومیت‎ها راهکارهایی اتخاذ شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه مدیریت منابع یکی از چالش‎های شهرداری است، گفت: نخستین چیزی که بعد از دانستن قانون باید لحاظ شود تعامل شوراهاست، در مدیریت منابع می‎توان از مشورت بهره گرفت.

صادقلو فقدان اتصال شوراها به تفکر جمعی را یک خلاء جدی دانست و اظهار داشت: یکی از شاخص‎هایی که باید روی آن حساس باشیم تکثرگرایی در منابع است.

وی با بیان اینکه گلستان با کسری 65 میلیارد تومان بودجه هزینه‎ای مواجه است، یادآور شد: نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان برای عملیاتی کردن پروژه‎ها مورد نیاز است.

ایجاد میز سرمایه‎گذاری در گلستان/ آمایش سرمایه‎گذاری گلستان دقیق نیست

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه منابع بانکی را باید به صحنه بکشانیم، ابراز داشت: باید میز تصمیم برای سرمایه‎گذاری تدارک ببینیم و تمام حوزه‎هایی که تصمیم‎گیر هستند کنار میز بنشانیم که پاسخگو باشند.

صادقلو بر ضرورت آمایش سرمایه‎گذاری استان تاکید کرد و افزود: آمایش سرمایه‎گذاری گلستان دقیق نیست بلکه خودمدارانه و سلیقه‎ای است.

وی با بیان اینکه آمایش دقیق باید بر مبنای استانی و منطقه‎ای صورت بگیرد، گفت: شهرداران می‎توانند آمایش منطقه‎ای را آغاز و بر اساس اهم و مهم بودن موضوعات، مسائل را مطرح کنند.

استاندار گلستان ادامه داد: نباید نسبت به سرمایه‎گذاری ناامید شد اما تا زمانی که عنوان‎های سرمایه‎گذاری مشخص نشده و موانع حاکمیتی مرتفع نشده است موافق جذب سرمایه‎گذار نیستم.

انتهای پیام/83001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول