اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان:

سرمای حاکم بر زنجان موجب از بین رفتن آفات کشاورزی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سرمای کنونی موجب از بین رفتن آفات کشاورزی می‌شود.

سرمای حاکم بر زنجان موجب از بین رفتن آفات کشاورزی می‌شود

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به سرمای حاکم بر استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر سرمایی که بر استان حاکم است، برای محصولات کشاورزی مطلوب است.

وی با بیان اینکه وجود چنین سرمایی در این موقع از سال برای محصولات کشاورزی بسیار مفید و سودمند است، خاطرنشان کرد: برخی از آفات در این موقع از سال زمستان‌گذرانی می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: این آفات برای زمستان‌گذرانی به بافت‌های گیاهی و خاک‌ها پناه می‌برند.

این مسئول عنوان کرد: وجود سرمای طولانی و ایجاد یخبندان در زمانی که آفات کشاورزی در حالت زمستان‌گذرانی هستند، موجب خفگی و از بین رفتن آنها خواهد شد.

تاراسی افزود: بنابراین با پیدایش سرما آفات و بیماری‌های گیاهی از بین رفته و میزان محصولات کشاورزی در سال بعد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی میزان بارش‌ها در سال‌جاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: میزان بارش‌ها در سال‌جاری از متوسط بارش‌های 30 ساله بالاتر است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: در صورت نبود حوادث مترقبه همچون خشکسالی در بهار میزان تولید محصولات کشاورزی افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/73010/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول