اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) محور توسعه شیراز است

شهردار شیراز گفت: حرم‌های مطهر باید محور و کانون تمام تلاش‌ها برای ارتقای شیراز باشد، بنابراین هر توسعه‌ای با محوریت شاهچراغ (ع) انجام می‌‌شود.

حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) محور توسعه شیراز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر حوزه ریاست شهردار این شهر، علیرضا پاک فطرت در بازدید از پروژه بین‌الحرمین اظهار داشت: توسعه شیراز باید از حرم مطهر(ع) آغاز شود چراکه اعتقاد داریم هرچه اعتبار صرف توسعه حرم‌های مطهر(ع) کنیم برکت کار بیشتر می‌شود.

شهردار شیراز تصریح کرد: نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) از سوی رهبر معظم انقلاب ضرورت بهره‌مندی از وجود چنین موهبت اللهی یعنی وجود مبارک حرم‌های مطهر احمدی و محمدی(ع) و دیگر حرم‌های مطهر واجب‌التعظیم را آشکار کرد.

وی افزود: اینکه در اطراف مسیرهای منتهی به حرم‌های مطهر شاهد بافت‌های فرسوده و نازیبایی هستیم باید مورد توجه تمام دستگاه‌ها، سرمایه‌گذاران و نیز مالکان این بناها قرار گیرد که البته ساخت و سازها با همت همگان شروع شده است.

این مسئول اضافه کرد: ساخت و ساز پروسه‌ای زمان‌بر است و بازخورد این تلاش‌ها در سال‌های آینده مشخص می‌شود که پروژه‌های بین‌الحرمین، نیکان و ...  نمونه‌های بارز این حرکت‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلفِ متولی است.

پاک فطرت افزود: شهرداری در حال آماده سازی طرح‌های متعدد شهرسازی با بهره‌گیری از مشاوران مجرب در محورهای بولوار کریم خان زند، لطفعلی خان زند، زند باریک و ... است تا در لحظه ورود سرمایه‌گذاران و مالکان به سرعت شرایط را برای آنان آماده کنیم.

شهردار شیراز مجموعه بین‌الحرمین را پروژه‌ای کم‌نظیر توصیف کرد و گفت: این مجموعه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته به یکی از بهترین مراکز فرهنگی شیراز تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد این مجموعه به مسائل فرهنگی اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: با مستقر شدن شورای اسلامی شهر شیراز در آینده‌ای نزدیک در این محل شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به گذشته می‌شویم.

پاک فطرت با تصریح اینکه محور فعالیت‌های توسعه‌ای شهرداری شیراز، حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) است، بیان کرد: شهرداری وظیفه دارد تا شرایطی فراهم کند که زائران به راحتی بتوانند به حرم مطهر مشرِف شوند و در این راستا احداث خیابان 9دی و تعریض خیابان هجرت که در مراحل نهایی بازگشایی قرار دارد شرایط مناسبی را برای بهبود محیط شهری به وجود می‌آورد.

شهردار شیراز با تأکید بر لزوم توسعه پارکینگ‌ها برای جلوگیری از افزایش ترافیک و دیگر معضلات شهری به ویژه در بافت تاریخی شهر، خاطرنشان کرد: احداث پارکینگ طبقاتی حضرتی با ظرفیت 500 خودرو در خیابان حضرتی از محل فروش اوراق مشارکت، آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به همراه پارکینگ بین‌الحرمین ظرفیتی حدود 2 هزار و 500 واحد پارک جدید به ظرفیت پارکینگ‌های این منطقه اضافه می‌کند.

شهردار شیراز همکاری و تلاش خستگی‌ناپذیر فرمانده نیروی انتظامی فارس و مجموعه انتظامی را ستودنی دانست و افزود: پروژه بین‌الحرمین و مجموعه‌های این‌چنینی نقش مؤثری در امنیت منطقه ایفا می‌کند.

انتهای پیام/2448/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول