اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد

اجرای پروژه کشاورزی پایدار در محدوده تالاب سیران گلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پروژه کشاورزی پایدار در محدوده تالاب سیران گلی اجرا می‌شود.

اجرای پروژه کشاورزی پایدار در محدوده تالاب سیران گلی

حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به دستاوردها و نتایج اجرای پروژه کشاورزی پایدار در محدوده تالاب سیران گلی، اظهار داشت: این پروژه به منظور ارائه راهبرد تحولی در توسعه کشاورزی پایدار در شرایط خاص کشاورزی حوزه دریاچه ارومیه در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهداف و مأموریت‌های طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و برنامه جامع حفاظت از دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه به صورت الگویی در محدوده تالاب سیران گلی و در روستای گل با پشتیبانی سازمان محیط زیست اجرا می‌شود.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تالاب سیران گلی از همه جهت‌ها به وسیله مزارع کشاورزی احاطه شده است، تصریح کرد: این تالاب به صورت مستقیم تحت تأثیر چالش‌های عدم پایداری در کشاورزی از جمله رقابت آبی و کم آبی تالاب ناشی از مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی، پسماندهای شیمیایی ناشی از مصرف بی‌رویه آفت‌کش‌ها و کودهای شیمیایی قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: به منظور حفاظت و حمایت از تالاب سیران گلی برنامه کشاورزی پایدار به عنوان فعالیت اصلی در روستای گل آغاز شده است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مأموریت و دستاورد این پروژه، ارائه یک روش کار جدید در استقرار و توسعه فنون کشاورزی پایدار با مشارکت جوامع محلی در کمترین زمان ممکن است.

انتهای پیام/61010/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول