اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی هرمزگان:

80 درصد جرائم رایانه‌ای مربوط به برداشت‌های غیرمجاز است

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: 80 درصد جرائم رایانه‌ای در هرمزگان مربوط به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی است.

80 درصد جرائم رایانه‌ای مربوط به برداشت‌های غیرمجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی اکبر  قرائی‌پور ساعتی پیش در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به موارد سوء استفاده سارقان و شگردهای آنها در حوزه فناوری، اظهار داشت: در 10 ماهه امسال پنج جرم از مجموع 30 مورد جرم در حوزه جرائم رایانه‌ای شناسایی شده کشور در هرمزگان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اینترنتی، مختل سازی داده‌های رایانه‌ای، کلاهبرداری رایانه‌ای، هتک حرمت و دسترسی غیرمجاز به سامانه‌های مخابراتی از جمله جرائمی است که دارای بیشترین فراوانی در حوزه مذکور هستند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در رابطه با این جرائم طی 10 ماهه بالغ بر 100 پرونده در استان تشکیل شده است، اضافه کرد: 79  درصد از جرائم منجر به کشف شده و 21 درصد آن نیز در دست رسیدگی است.

وی ادامه داد: 80 درصد از جرائم در این حوزه برای استان مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی از طریق درگاه‌های اینترنتی است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی هرمزگان در ادامه از برگزاری 100 مورد نشست برای دانش‌آموزان و کارمندان سازمان‌ها و ادارات با هدف شناخت آسیب‌ها و تهدیدات فضای اجتماعی طی 10 ماهه امسال خبر داد.

انتهای پیام/88001/س30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول