اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان سمنان:

مفاهیم امنیت و دفاع سایبری در برنامه آموزشی مدارس گنجانده شود

رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: امروز بسیار مهم است که مفاهیم امنیت و دفاع سایبری در برنامه آموزشی مدارس کشور گنجانده شود.

مفاهیم امنیت و دفاع سایبری در برنامه آموزشی مدارس گنجانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدعلی میراحمدی پیش از ظهر امروز در کارگاه پدافند غیرعامل ویژه ماموران پلیس در سمنان بیان کرد: نقش آموزش در پیشگیری از آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی بسیار مهم است و از این رو، مفاهیم امنیت و دفاع سایبری باید در برنامه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها گنجانده شود.

وی گفت: درگیری‌ها در فضای سایبر که با اهداف سیاسی مانند یک جنگ واقعی خودش را نشان داده و با هدف نفوذ به رایانه‌ها و شبکه‌های سایر کشورها رخ می‌دهد، در واقع همان تروریسم سایبری است.

رئیس پلیس فتای استان سمنان کشورهای با فناوری‌های ضعیف و متخصصان کم‏سواد را بازندگان اصلی جنگ سایبری خواند و در ادامه به تشریح سناریوهای مختلف، قبل، حین و بعد از این‏گونه حملات پرداخت.

میراحمدی به اهمیت پدافند غیرعامل با رویکرد سایبری اشاره کرد و گفت: با سلطه فضای سایبری بر عرصه‌های مختلف، امروز اینترنت و به دنبال آن، استفاده از فناوری عضو جدایی‌ناپذیر زندگی ما شده و تهدیدات سایبری و اقدامات نرم دشمن، امروز تخریب‌های فراوانی بر پیکرده کشورها ایجاد می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به مفهوم پدافند غیرعامل در فضای مجازی گفت: در صورت تحقق این موضوع، خسارت‌ها به کمترین حد ممکن کاهش می‌یابد.

میراحمدی با اشاره به نقش آموزش در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: به نظر می‌آید باید مفاهیم امنیت و دفاع سایبری را در برنامه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها گنجاند و در این زمینه بیشتر کار کرد.

وی گفت: وقتی آموزش هوشمند و رایانه‌ای را به مدارس می‌بریم، در واقع باید شناسایی تهدیدها و مفاهیم امنیت و دفاع را هم نیز از همان ابتدا برای دانش‌آموزان ارائه کنیم تا آنها اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند.

انتهای پیام/2249/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول