اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا:

ایجاد مرکز روانپزشکی در شهرضا با حمایت مسئولان اجرایی می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: درمان بیماری‌های روحی از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی به شمار می‌رود و باید نسبت به ایجاد مرکز روانپزشکی در شهرضا اقدام شود.

ایجاد مرکز روانپزشکی در شهرضا با حمایت مسئولان اجرایی می‌شود

حجت‌الله تنهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار کرد: در حال حاضر دو بیمارستان در سطح شهرستان شهرضا با ارائه خدمات مختلف فعالیت می‌کنند و راه‌اندازی بخش بستری روانپزشکی از مهم‌ترین نیازهای این مراکز به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: به لحاظ اینکه کم‌توجهی به بیماری‌های روانی زمینه بروز معضلاتی از قبیل افسردگی، اختلالات شدید روانی و در نهایت خودکشی را ایجاد می‌کند انتظار می‌رود با درایت و پیگیری مسئولان امر و تعامل و همگامی خیران حوزه سلامت در آینده نزدیک زمینه راه‌اندازی بخش بستری روانپزشکی در شهرضا ایجاد شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اینکه درمان بیماری‌های روانی هزینه‌های قابل توجهی را بر خانواده‌ها وارد می‌کند، افزود: افسردگی به عنوان شایع‌ترین بیماری روانی در سطح جهان مطرح است و عوارض ناشی از آن می‌تواند تمامی ساختار زندگی فردی و اجتماعی شخص بیمار را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی با تشریح عوارض مخرب ناشی از کم توجهی به بیماری افسردگی در افراد بیان کرد: بیماری‌های روانی نیازمند انجام مراحل پیشگیری، درمان، بازتوانی، نوتوانی و در برخی موارد درمان‌های تکمیلی هستند که تحقق این اصول مهم با راه‌اندازی مراکز روانپزشکی میسر است.

تنهایی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماران روحی و روانی برای پیگیری مراحل درمانی خود باید به اصفهان مراجعه کنند، خاطر نشان کرد: به لحاظ اینکه انجام مراحل درمانی در اصفهان هزینه های قابل توجهی را بر افراد وارد می‌کند در نتیجه بسیاری از بیماران از ادامه مراحل درمانی خود انصراف می‌دهند که این موضوع خطرات قابل توجهی را برای جامعه به دنبال دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: از آنجایی که شهرضا به لحاظ حضور خیران در حوزه سلامت در موقعیت ایده‌آلی قرار گرفته است، انتظار می‌رود در آینده نزدیک با اتخاذ سیاست‌های مناسب از سوی مسئولان و حمایت خیران زمینه راه‌اندازی یک مرکز درمانی روانپزشکی در شهرستان مهیا شود.

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول