اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

اجرای 476 طرح مشاغل خانگی در گلستان

مدیرکل کمیته امداد گلستان از اجرای 476 طرح مشاغل خانگی در گلستان خبر داد.

اجرای 476 طرح مشاغل خانگی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس حاجی‎اکبری صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان با اشاره به طرح‎های مختلف کمیته امداد امام خمینی اظهار داشت: یکی از طرح‎های خوب کمیته امداد که در این سال‎ها اجرایی شده بیمه تامین اجتماعی مددجویان است که تاکنون 6 هزار و 510 نفر خانوار از این خدمات بهره‎مند هستند به گونه‎ای که بعد از 10 سال سابقه بیمه در صورتی که به سن بازنشستگی برسند می‎توانند حقوق بازنشستگی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

وی ادامه داد: در بخش اشتغال در 9 ماهه نخست سال 476 طرح مشاغل خانگی با اعتبار 2 میلیارد و 170 میلیون ریال و یک‌هزار و 72 طرح خوداشتغالی با اعتبار 9 میلیارد و 450 میلیون ریال برای خانواده‎ها اجرایی شده است.

حاجی‎اکبری تاکید کرد: در بخش ازدواج جوانان نیز 2 هزار و 418 نفر اعتباری بالغ بر 19 میلیارد و 500 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه جهیزیه دریافت کرده‎اند.

ویژگی کمیته امداد غیردولتی بودن آن است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‎های کمیته امداد غیردولتی بودن آن است به گونه‎ای که یکی از منابع درآمدی امداد مشارکت‎های مردمی است.

حاجی‎اکبری تاکید کرد: در حال حاضر 7 هزار و 500 یتیم این نهاد توسط 17 هزار و 400 حامی کمک مالی دریافت می‎کنند در سال 1391 کمک حامیان برای ایتام این نهاد 36 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است که امید داریم این رقم در سال جاری افزایش یابد.

وی متذکر اضافه کرد: همچنین کمک‎های مردمی از طریق 200 هزار مشترک صدقات از منابع دیگر کمیته امداد است که توسط آن کمک‌های خیران استان برای مردم نیازمند جمع‌آوری می‌شود.

51 هزار خانوار در گلستان زیرپوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان تصریح کرد: طی چند سال اخیر با ایجاد اشتغال از تحت پوشش آمدن خانواده‎ها جلوگیری شد و تعداد زیادی از خانواده‎ها نیز به استقلال اقتصادی رسیده‎اند و با جشن استقلال اقتصادی که در چند سال اخیر برگزار شد نزدیک به 3 هزار نفر از مددجویان از تحت حمایت این نهاد خارج شده و به استقلال اقتصادی رسیده‌اند.

حاجی‎اکبری افزود: در حال حاضر تعداد 51 هزار و 824 خانوار از خدمات دائم کمیته امداد استفاده می‎کنند که 19 هزار و 532 خانوار در شهر و 32 هزار و 292 خانوار در روستاها سکونت دارند.

وی اضافه کرد: به لحاظ اینکه دو مذهب شیعه و سنی در استان گلستان سکونت دارند 63 درصد خانواده‎های تحت پوشش شیعه و 37 درصد را اهل سنت تشکیل می‌دهند.

حاجی‎اکبری گفت: همچنین 2 هزار و 152 دانشجو و 8 هزار و 694 دانش‌آموز از خدمات فرهنگی کمیته امداد استفاده می‎کنند.

انتهای پیام/83004/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول