اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراوان:

ریشه ناامنی در سیستان و بلوچستان خرید و فروش مواد مخدر است

فرماندار سراوان گفت: ریشه ناامنی در سیستان و بلوچستان خرید و فروش مواد مخدر بوده و تا زمانی که امنیت وجود نداشته باشد توسعه محقق نمی‌شود.

ریشه ناامنی در سیستان و بلوچستان خرید و فروش مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، محمدشریف خالقی صبح امروز در همایش نقش معتمدین و سران طوایف در کاهش جرایم در فرمانداری سراوان، اظهار داشت: بستر افزایش خشونت در جامعه وجود دارد که می‌طلبد با این ناهنجاری اجتماعی مقابله کرد و بهترین مکان برای مقابله با این پدیده می‌تواند در منازل و مساجد باشد.

فرماندار سراوان در ادامه خاطرنشان کرد: می‌توان با استفاده از توان علما و معتمدین می‌توان بر این پدیده غلبه کرد.

این مسئول خواستار راه‌اندازی دبیرخانه شورای معتمدین در سراوان شد تا معتمدین در کارگروه‌های تخصصی بتوانند نظرات خویش را ارائه و از نظرات آنها نظرسنجی و در راستای پیشرفت شهرستان در زمینه‌های مختلف استفاده بهینه شود.

وی گفت: مهم‌ترین تحول سیاسی در کشور در اختیار معتمدین بود که معتمدین به عنوان هیئت اجرایی انتخابات ایفای نقش کردند و این اعتماد از سوی دولت به معتمدین بود که کشور را بیمه کرده است.

خالقی ابراز داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی امروز دسترسی به مراجع قضایی حتی در روستاها به واسطه وجود شوراهای حل اختلاف آسان شده است.

فرماندار سراوان ریشه ناامنی در سیستان و بلوچستان را خرید و فروش مواد مخدر ذکر کرد و افزود: تا زمانی که امنیت وجود نداشته باشد توسعه محقق نمی‌شود.

این مسئول افزود: معتمدان و ریش سفیدان طوایف، قبایل و محلات در کاهش و پیش‌گیری از جرم و حل و فصل اختلافات نقش مهمی دارند و باید استفاده از این ظرفیت نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر از توان ریش‌سفیدان و معتمدان مناطق مختلف شهرستان به درستی استفاده شود بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله درگیری‌های طایفه‌ای و جرم‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

فرماندار سراوان علما و معتمدین را عامل اصلی دعوت به آرامش در جامعه دانست که با داشتن روحیه داعیانه خویش می‌توانند نقش بسیار خوبی را در بین افراد جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/75009/ن30/پو3002     

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول