اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان خبر داد

صدور 7 موافقت اصولی برای زیرساخت‌های گردشگری در کاشان

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از صدور موافقت اصولی هفت طرح در قالب زیر ساخت‌های گردشگری در این شهرستان خبر داد.

صدور 7 موافقت اصولی برای زیرساخت‌های گردشگری در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهران سرمدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موافقت اصولی برای اجرای هفت طرح زیرساختی شامل کمپینگ گردشگری، دو مهمانپذیر، زائرسرا، مجتمع گردشگری و دو اقامتگاه سنتی در این شهرستان با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسط استان اصفهان طی سال جاری صادر شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های قابل توجه برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کاشان گفت: در حال حاضر 12 طرح شامل پنج اقامتگاه سنتی، یک مجتمع گردشگری، یک کمپینگ، دو هتل، سه مهمانپذیر به منظور توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان در حال احداث است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان یادآور شد: در همین راستا اسامی 200 نفر به سامانه رصد اشتغال وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده که طبق این آمار این اداره توانسته است سهم 100 درصدی تعهد اشتغال خود را به انجام رساند. در این فرایند اسامی 20 سرمایه‌گذار، 62 هنرمند صنایع دستی، 111 نفر شاغل در تأسیسات گردشگری و هفت پیمانکار در این سامانه به ثبت رسیده است.

به گفته وی فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری متعدد اعم از دو محور و دو منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری در شهرستان کاشان آماده حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران است.

این مقام مسئول اذعان داشت: موقعیت ویژه شهرستان کاشان با توجه به همجواری کویر و کوهستان‌های سرسبز بستر مناسبی برای جذب گردشگران و مخاطبان خارجی و داخلی را فراهم کرده که ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری برای پاسخگویی به نیازهای لازم برای توسعه گردشگری در این منطقه در راستای ترغیب بخش خصوصی  برای سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سال‌های اخیر شده است. 

وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای افزایش ماندگاری گردشگران و ارتقاء زمان اقامت آنها در کاشان مهم‌ترین اولویت در بخش گردشگری این شهرستان است که امیدواریم با هماهنگی همه اعضای ستاد تسهیلات سفر شهرستان کاشان  این مهم در آینده نزدیک تحقق یابد.

انتهای پیام/2406/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول