اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

خراسان شمالی آماده برگزاری جشنواره فیلم فجر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این استان اکنون آماده برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر است.

خراسان شمالی آماده برگزاری جشنواره فیلم فجر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین ثابت‌قدم صبح امروز در یک نشست خبری با محوریت اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در بجنورد اظهار کرد: این جشنواره از 19 تا 28 بهمن با 40 سانس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره رویدادی بزرگ در حوزه سینما و اکران فیلم به شمار می‌رود، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره اهداف خاصی را دنبال می‌کند که از جمله سهیم شدن در شور و نشاط مردم در این ایام است.

ثابت‌قدم با اشاره به اینکه این فیلم‌ها برای نخستین بار در استان اکران می‌شود، گفت: در حاشیه پخش این فیلم‌ها نشست‌های نقد و بررسی آثار با حضور تنی چند از اساتید برگزار می‌شود.

وی از تدوین بانک اطلاعات هنرمندان عرصه سینما هم‌زمان با برپایی این جشنواره در استان خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه عکس در حاشیه این جشنواره از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ارزیابی آثار سینمایی اکران شده در استان از سوی مردم را برشمرد و گفت: ما اعتقاد داریم آثار هنری می‌بایست در کنار بخش تخصصی توسط داوران ارزیابی شده توسط مردم و مخاطبان هم ارزیابی شود چرا که بهترین داور مردم هستند و مردم آثار جشنواره‌ها را به خوبی قضاوت می‌کنند.

به گفته وی، در اختتامیه این جشنواره ارزیابی‌های مردم از فیلم‌های اکران شده جمع بندی می‌شود.

ثابت‌قدم برگزاری این جشنواره را با مشارکت موسسه رسانه‌های تصویری، سینما شهر، سازمان سینمایی وزارت ارشاد، استانداری خراسان شمالی، سینمای جوان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و افزود: اکنون سالن گلشن برای اکران فیلم‌ها آماده شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های فیلم‌هایی که قرار است در استان اکران شود گفت: خراسان شمالی در گروه یک به عنوان فیلم‌های برگزیده جشنواره انتخاب شده که این فرصت بسیار خوبی برای نمایش فیلم‌های برتر جشنواره است، افزون بر این به روز بودن پخش فیلم‌ها از ویژگی‌های این جشنواره است که این رویداد هنری به مدت 10 روز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از افتتاح دفتر جدید سینمای جوان در استان هم‌زمان با این رویداد بزرگ سینمایی خبر داد و افزود: قرار است تا در حاشیه برگزاری این جشنواره پذیرش اعضای جدید در سینمای جوان شعبه بجنورد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیش از این قرار بود این جشنواره از 15 بهمن برگزار شود، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در خصوص تعمیرات این سالن و آمادگی برای این جشنواره داشتیم، از این رو زمان جشنواره به 19 بهمن تغییر کرد.

به گفته ثابت‌قدم، بر اساس برنامه قرار است تا روزانه 2 فیلم و هر فیلم در 2 سانس به نمایش گذاشته شود.

وی فعال کردن ستاد جشنواره فیلم فجر در خراسان شمالی را برشمرد و یادآور شد: به همین منظور 10 کمیته در ذیل این ستاد تشکیل شده و در برگزاری بهتر این جشنواره سهیم هستند.

ثابت‌قدم همچنین به برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت دهه فجر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: به همین منظور یک هزار برنامه توسط این اداره کل و بعضاً با همکاری سایر دستگاه‌ها پیش‌بینی شده که در سطح استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/63002/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول