اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه هشدار داد

استفاده برخی صیادان غیرمجاز از سموم مهلک برای صید ماهی

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با اشاره به اینکه در برخی موارد صیادان غیرمجاز از سم‌های مهلک برای صید ماهی استفاده می‌کنند گفت: برای در امان ماندن از خطرات احتمالی نیابد از دستفروشان ماهی خرید.

استفاده برخی صیادان غیرمجاز از سموم مهلک برای صید ماهی

سید قدرت علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت با اشاره به گشت‌ و بازرسی‌های مداوم ماموران محیط زیست در حاشیه رودخانه‌ها و دریاچه سدهای حوزه کهگیلویه اظهار داشت: با تدابیری که در این زمینه اندیشیده شده هر روز عرصه بر صیادان غیرمجاز تنگ‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: ماموران محیط زیست در پی برخی گزارشات مبنی بر استفاده برخی صیادان غیرمجاز در استفاده از سموم مهلک برای صید ماهی در برخی رودخانه‌های کهگیلویه به صورت جدی با دستفروشان ماهی و صیادان غیرمجاز برخورد می‌کنند.

برخورد قاطع با فروشندگان و صیادان غیرمجاز ماهی

وی افزود: در همین راستا در روزهای اخیر ماهی‌های موجود در بازار دهدشت که به صورت دستفروشی توزیع می‌شدن جمع‌اوری و معدوم شدند.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه خاطرنشان کرد: استفاده از کلر و سموم مهلک علاوه بر تاثیری که بر اکوسیستم آب روخانه‌ها و حذف اولین چرخه غذایی در آب رودخانه دارد، تاثیرات منفی متعددی نیز بر سلامتی افراد استفاده کنند از ماهی‌های آلوده دارد.

مردم سلامتی خود را به دست برخی سودجویان ندهند

علی‌پور تصریح کرد: متاسفانه استفاده از سموم برای صید ماهی تاثیرات ناخوشایندی بر زندگی آبزیان موجود در آب رودخانه‌ها و به تبع آن ماهی‌ها دارد و به همین دلیل کسانی که مبادرت به انجام این کار غیرانسانی کنند با برخوردهای قاطع از سوی محیط زیست و مراجع قضایی مواجه خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به ورود فاضلاب برخی شهرها و روستاها به رودخانه‌های استان عنوان کرد: برخی آبزیان مانند کپور رودخانه‌ای نسبت به آلوده ترین نوع فاضلاب و آلودگی‌های موجود در آب‌ها مقاوم هستند و در صورت استفاده از آنها تمامی مواد شیمیایی و بیماری موجود در بدن آن به انسان منتقل می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه از مردم خواست به هیچ وجه از صیادان غیرمجاز ماهی نخرند، چرا که معلوم نیست این ماهی را از کجا و به چه شیوه‌ای صید کرده‌اند.

علی‌پور یادآور شد: مردم باید هرچه بیشتر به موضوعات بهداشتی و سلامتی خود توجه کنند و سلامتی خود را بازیچه دست عده‌ای سودجو و منفعت طلب نکنند.

انتهای پیام/82008/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول