اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

64/بهار92

حجت‌الاسلام شاهرودی: پشتوانه ایدئولوژیک انقلاب ایران را جهانی کرد‌

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: انقلاب ایران به خاطر پشتوانه ایدولوژیک آن شناخته شده است، چراکه انقلاب ما ادامه‎دهنده انقلاب رسوالله است.

حجت‌الاسلام شاهرودی: پشتوانه ایدئولوژیک انقلاب ایران را جهانی کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه امروز در دیدار با کمیته‌ دانشگاهی ستاد دهه فجر استان در سنندج به دلایل شکل گرفتن انقلاب‌ها به دست ملت‌ها اشاره و اظهار کرد: گاهی موارد مسائل اقتصادی و مشکلات مادی مردم را به صحنه می‌آورد و انقلاب در جامعه و ملتی تشکیل می‌شود.

به گفته وی، در برخی از انقلاب‌ها که در طول تاریخ بشریت شکل گرفته مبنا اقتصادی است و عمده هدف جنبه مادی و مشکلات اقتصادی است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: در برخی موارد مسائل سیاسی و فسادی که در بدنه حکام حکومتی وجود دارد مبنای شورش مردم و شکل‌گیری انقلاب‌ها می‌شود.

شاهرودی با بیان اینکه عدم آزادی از دیگر مولفه‌های ظهور انقلاب‌ها در جوامع است، گفت: برخی حرکت‌های انقلابی ایدئولوژی و براساس فکر و اندیشه خاص شروع می‌شود و برای خاک کردن این تفکر شکل می‌گیرند.

وی افزود:‌ شاید مسائل اقتصادی، سیاسی و سایر حوزه‌ها در شکل‌گیری این انقلاب‌ها هم نقش داشته باشد اما مبنا و اساس شکل‌گیری آنها تغییر و جایگزین کردن فکر جدید است.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در کردستان، در بسیاری از حرکت‌های انقلابی که در دهه اخیر اتفاق افتاده جنبه فکری، مذهبی و ایدئولوژی در آنها نقش تعیین‎کننده داشته است.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری حکومت بر پایه دین اسلام خواست بسیاری از آزادی‌خواهان و انقلابیون در طی یک دهه اخیر است، گفت: دین اسلام تنها دینی است که به همه نیازها بشریت توجه و همه معیارها را در نظر داشته است.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در کردستان، دین اسلام تمام استانداردهای لازم را برای هدایت انسان به سمت صراط مستقیم که سعادت اخروی و دنیوی بشر در آن است، دارد از این رو مورد توجه ملت‌های دنیاست.

شاهرودی با بیان اینکه دین حق باید دینی باشد که همه انسان‌ها را با هدایت در مسیر اصلی قرار دهد، گفت: هر انسانی خلاف مسیر حق قرار گیرد هم در دنیا و هم در آخرت نابود می‌شود.

به گفته وی، دین اسلام هر آنچه را که انسان برای رسیدن به مسیر تکامل نیاز دارد در اختیارش قرار داده و راه راست را از کج برایش مشخص نموده است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل دین اسلام تنها دینی است که جهان حاکم و پیروان سایر ادیان اسلامی را در آخر زمان به سمت خود می‌کشاند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در ادامه به اهداف شکل‌گیری انقلاب اسلامی و اساس آن پرداخت و گفت: مبارزه با طاغوت، سرنگونی حکومت ظالمانه طاغوت و استقرار حکومت اسلامی و بسترسازی برای حکومت جهانی اسلام از مهم‌ترین اهداف شکل‌گیری انقلاب ایران به فرمان امام بود که بارها این مهم در سخنرانی‌های مختلف ایشان از سال 42 تا زمان رحلتشان عنوان شده است.

شاهرودی افزود: نقش اقتصادی در شکل‌گیری انقلاب ایران وجود داشته اما مولفه و اصل اساسی تشکیل انقلاب ما استقرار و تحقق اسلام و ارزش‌های آن بود.

وی با بیان اینکه پشتوانه انقلاب و آنچه با آن شناخته می‌شود ایدئولوژی است، گفت: انقلاب ایران ادامه‎دهنده انقلاب رسوالله است چراکه فرهنگ و سبک زندگی ملت ایران را که به سمت حذف دین از جامعه می‌رفت تغییر و دین را به بطن جامعه بازگرداند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در ادامه از اساتید دانشگاهی به عنوان فرماندهان جنگ نرم نام برد و گفت: اساتید ما باید برای مقابله با تهدیدات فرهنگی و فکری دشمنان ایده، فکر و برنامه داشته باشند.

وی افزود: هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه ایران با توجه به موفقیت‌های روزافزون این ملت افزایش و گسترده‌تر شده و ورود دانشگاه‌ها برای مقابله با این تهدیدات ضروری است.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های علمی، عمرانی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم، گفت: اما جا برای پیشرفت و کار بیشتر وجود دارد و دانشگاهیان ما باید با حضور فعال خود در عرصه‌های مختلف در راستای افزایش اقتدار کشور گام بردارند.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول