اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

63/بهار92

مجردی: ایران در تراز کشورهای مقتدر علمی است

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان با اشاره به جهش ایران اسلامی در بحث علمی، گفت: ایران اسلامی اکنون در مباحث علمی در تراز مقتدرترین کشورهای جهان قرار دارد.

مجردی: ایران در تراز کشورهای مقتدر علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا مجردی شامگاه امروز در دیدار کمیته دانشگاهیان ستاد دهه فجر کردستان با نماینده ولی‎فقیه در استان اظهار داشت: نظام اسلامی یکی از ابعاد مهم انقلاب است و نقش دانشگاهیان در پیروزی انقلاب نمایان است.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان، نظام مقتدر ما و دستاوردهای آن که به همت اقشار مختلف مردم و به ویژه جامعه دانشگاهی توسط امام راحل بنیانگذاری شد، به الگویی موفق در دنیا تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی خاص محدوده جغرافیایی خاص نیست چراکه به همه ملت‌های آزاده تعلق دارد و الگوگیری آنان از این انقلاب، این ادعا را اثبات می‌کند.

مجردی تصریح کرد: شاید در برخی از زمینه‌های انقلاب ابهاماتی وارد باشد اما در زمینه علمی هیچ شک و تردیدی برای کسی باقی نیست و جهش‌های علمی و ارتقای جایگاه ایران در این بخش مصداق این گفته‌هاست.

وی گفت: رنکینگ دانشگاه‌ها و ارتقای جایگاه علمی کشور به هیچ‎وجه قابل مقایسه با نه تنها قبل از پیروزی انقلاب بلکه با دهه اخیر هم نیست به نحوی که تعداد مقالات منتشر شده در مجلات خارجی علمی و منابع تولیدی، ایران را در تراز کشورهای قدرتمند در زمینه علمی قرار داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: اگر در چند دهه گذشته چیزی به نام نانو نداشتیم اما اکنون ایران یکی از سرآمدان در بحث نانو و سلول‌های بنیادین است.

مجردی گفت: پیشرفت‌ها در بحث هوافضا، هسته‌ای و موارد دیگر به خاطر نظام الهی اسلامی است که در تمامی بخش‌ها به ویژه علمی، پیشرفت‌ها محرز و مبرهن است.

وی افزود: این موفقیت‌ها به دلیل تلاش جامعه دانشگاهی محقق شده که صادقانه با حب وطن و غیرت ایرانی اسلامی تلاش کرده‌اند.

مجردی در پایان از پیش‌بینی برگزاری صدها برنامه در دانشگاه‌های استان تا پایان دهه فجر خبر داد و گفت: تمامی دانشگاه‌ها در قالب این کمیته اقدامات خوبی انجام داده‌اند که شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/79001/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول